knækket socket 478-ramme :(
Fra : AdamH

Dato : 14-05-03 13:59

Hej
Jeg har et Asus P4B533-V motherboard, som jeg er yderst tilfreds med. Men
ak. Min tunge CPU-kølerprofil (500g kobber) har beskadiget den plastic-ramme
man sætter bøjlerne fast i, så nu kan jeg kun starte min computer når den
ligger ned - og kølerprofilen står på CPUen med hele sin vægt.
Garantien er lige udløbet - så hvis ikke jeg kan finde en "sejlgarnsløsning"
må jeg købe nyt bundkort pga. af knækket plastic-dims - øv.

Har nogen erfaringer med at løse dette problem? Sejlgarn? Tyggegummi?
Araldit? Gode råd modtages med tak.

Mvh Adam

Fra : Thomas Iversen

Dato : 14-05-03 14:06

> Araldit? Gode råd modtages med tak.

Jeg satte på et tidspunkt en køler fast med "araldit" (læs: 2
komponent lim). Det eneste man skal huske er, at der ikke må overføres
varme til skidtet da det ikke er varmebestandigt. Hvis man gør,
smelter limen under brug af maskinen med det resultat et køleren ryger
af. Det skete for mig, men heldigvis blev jeg klogere (og fik det også
til at virke i andet forsøg). Jeg havde faktisk formodet at
2-komp. lim var mere varmebestandigt, men åbenbart ikke.

Løser ikke lige dit problem, men var også bare ment som: Gør endelig
_ikke_ sådan!

Mvh Thomas, Vanløse

Fra : complex@pc.dk

Dato : 14-05-03 17:12

Ned i byggemarkedet
købe Plastmo tagrende lim
brug det og husk at vente mindst 24 timer til det tørrer
Vipti

Lars (København nord)
complex@pc.dk'

Fra : -=Madsen=-

Dato : 14-05-03 17:22

Køb en ny køler som skal skruges fast i bundkortet istedet for..
så kan du bare smide den plast ramme væk

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 15-05-03 06:44

Hej

> [...]
> må jeg købe nyt bundkort pga. af knækket plastic-dims - øv.
>
> Har nogen erfaringer med at løse dette problem? Sejlgarn? Tyggegummi?

Jeg har oplevet nøjagtig det samme...

Jeg kører pt. med to elastikker i hver side af køleprofilen - det holder
fint!
Jeg prøvede først med et elastik i hver side, men det bliver for løst...

Jeg løsnede plasticrammen og satte to elastikker fast i "låsene" i hver
side, og fik fumlet dem hen over profilen...

Mht. kølingen mener jeg ikke den er forringet - jeg kører pt. 2500@2900 ved
1.6v - 38ºC idle og 55ºC ved fuld belastning (dog med en 92mm blæser
monteret på profilen)

Mvh Thomas

Fra : H3nrik V!

Dato : 15-05-03 10:33

In news:b9teig$25di$1@news.cybercity.dk,
AdamH typed:

> Har nogen erfaringer med at løse dette problem? Sejlgarn? Tyggegummi?

Prøv om ikke du kan få fingrene i et defekt bundkort, hvor du kan rippe en
ny ramme fra - de er svjv standard, og har både på mit ASUS P4s333 og mit
ABiT BD7-II været lige til at pille af. Man kan måske endda købe en ny i en
butik - evt. fra et RAM'et kort?

--
/H3nrik V!

There is no overclocking. Only undervolting - and inferior cooling...
About dual channel DDR: http://www.overclockers.com/tips00157/

Fra : Lauridsen

Dato : 15-05-03 19:57

> Har nogen erfaringer med at løse dette problem? Sejlgarn? Tyggegummi?
> Araldit? Gode råd modtages med tak.
>
> Mvh Adam
Jeg ved at der er flere edbfirmaer der ligger inde med løse rammer til
kølere... Måske du skulle tage kontakt til et par stykker og se om der er
gevinst?

Mvh.
Lars