Den uendelige historie af problemer
Fra : AG

Dato : 13-05-03 21:23

Hej NG

Jeg ved snart ikke hvem jeg skal henvende mig til.

Jeg har for nylig købt et Soltek SL-75FRN2-L MB, og en AMD XP 2400+. Det er
sat sammen med et Gforce2 MX-400, som jeg lidt mistænker for at stå for
problemerne.

Af og til kører maskinen upåklageligt i timevis, andre gange nægter den at
starte op og "fryser". Af og til får jeg lov til at starte Word, og så "dør"
den.

Jeg har prøvet at opdatere BIOS til den nyeste, næsten alle mulige
indstillinger i BIOS'en, skiftet DIMM port til RAM'em, og bandet og
svovlet....

Er der nogen der har gode ideer (for jeg er ved at løbe tør)? Er der nogen
der har problemer med MB'et? Kan det være, at mit grafikkort, som er AGPX2,
ikke er velset at mit MB, der understøtter AGPX4 og AGPX8?

.... og lyden virker i øvrigt heller ikke, når jeg spiller CD'er i mit CD-ROM
drev. Der kommer kun underlige lyde ud af højtalerne... spil går det fint
med, når det virker. Jeg kører forresten XP...

SUK.... !

Håber der er nogen der kan hjælpe

AG

Fra : Taba

Dato : 13-05-03 21:49

> [...]
AGPX2,
> ikke er velset at mit MB, der understøtter AGPX4 og AGPX8?

Prøv at smide et andet GFX kort i, i stedet ofr og se om de samme problemer
sker igen. Det behøves ikke at være et vildt godt gfx kort, et gammel PCI
eller agp er nok.

> [...]
> drev. Der kommer kun underlige lyde ud af højtalerne... spil går det fint
> med, når det virker. Jeg kører forresten XP...

Jeg tror det er en software indstilling i windows der gør at du ikke kan
høre cd musik. Forudsat du har forbundet et audio kabel fra cd-rom til
lydkort, så skal du gå ind i kontrol panelet -> lyd indstillinger -> under
volume vælg avanceret og fjerne fluebenet i "mute" ud for den korrekte
indgang. (Du kan også dobb. klikke på højtaler ikonet nede ved uret for at
komme ind til den avanceret del af lyd indstillingerne.)

Du kan også have RAM problemer og/eller PSU problemer:
RAM Problemer = smæk dem i et andet system og se om de virker 100% der
PSU Problemer = Det kan være du har et kraftigt system (mange hd'er, optiske
drev, blæsere, indstikskort osv) som din PSU simpelthen ikke kan trække. For
at se om det er derfor kunne du fjerne alt unødvendigt (dvs. køre med
bundkort+cpu+gfx kort+cpu køler+harddisk med dit OS på) og se om det hjalp.

/Taba

Fra : AG

Dato : 13-05-03 21:57

> Prøv at smide et andet GFX kort i, i stedet ofr og se om de samme
problemer
> sker igen. Det behøves ikke at være et vildt godt gfx kort, et gammel PCI
> eller agp er nok.

Mja... det kan vel sagtens være det. Jeg har bestilt et nyt, som jeg vil
afprøve.

> [...]

> indgang. (Du kan også dobb. klikke på højtaler ikonet nede ved uret for at
> komme ind til den avanceret del af lyd indstillingerne.)

Det var slet ikke det, der var galt. Jeg har ikke dette splitsekund fundet
ud af, at mit hardware åbenbart ikke kunne lide WinAmp 2.71.... nu virker
det med 3.0 ! Jubiii

> [...]
> at se om det er derfor kunne du fjerne alt unødvendigt (dvs. køre med
> bundkort+cpu+gfx kort+cpu køler+harddisk med dit OS på) og se om det

Jeg har du DL memtest86, som jeg vil køre i nat... så bliver det i hvert
fald afdækket.

Jeg tror nu ikke det er PSU'en den er gal med, for jeg har ikke særligt
mange dele i PC'en, og kører med en 350 W PSU....

.... Jeg HADER når nyt hardware bare ikke dutter !

Men i øvrigt mange tak for dine ideer!

Fra : AG

Dato : 13-05-03 22:00

I øvrigt har jeg lige konstateret i de "dygtige" montører hos shg.dk, har
monteret BÅDE min RAM i den forkerte DIMM port OG sørget for at fejlplacere
connecteren til mit HDD LED... *flot*

Foreløbigt kører det hele nu stabilt... men hvor længe mon.....?

Fra : AG

Dato : 14-05-03 09:54

> Foreløbigt kører det hele nu stabilt... men hvor længe mon.....?

Ja, så er det slut med at køre stabilt.... AARGRGAGGGRAGRHHH!

Fra : KeNzO

Dato : 14-05-03 14:41

Har samme mobo og min kører klippel stabilt

Hvis du har læst på den klistermærker som har været på AGP port ville du
have opdaget at du IKKE må sætte et gf kort med 2x..... KUN 4x eller 8x
Jeg ville tro at det er derfor din computer fryser eller andet mystisk ting
Jeg ville stærkt gå ud fra at dit mobokort kører som en gang l...

Fra : AG

Dato : 15-05-03 10:18

> [...]
ting
> Jeg ville stærkt gå ud fra at dit mobokort kører som en gang l...

OK - Jeg får nyt grafikkort snart - så må jeg prøve med det i.

Jeg har så mange problemer, at jeg ikke engang kan boote skidtet nu. Jeg får
ikke engang det "bip", der burde komme når maskinen starter op. HDD, blæsere
osv. starter op, men der er intet på skærmen. Er min maskine død, og kan jeg
gøre noget ved det? Kan jeg geninstallere default BIOS'en igen, og hvordan
gør man det?

AG

Fra : JK

Dato : 14-05-03 11:24

On Tue, 13 May 2003 22:23:10 +0200, "AG" <geitner_fjernes_@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>drev. Der kommer kun underlige lyde ud af højtalerne... spil går det fint
>med, når det virker. Jeg kører forresten XP...

Jeg bruger det bundkort. Det kører flot uden problemer. Købt hos shg.

Hardware: FRN2-L, radeon 7000, 1700+ JIUHB kører 11x200 ved 1.55 volt
(købt hos waterheads), twinmos pc2700 ram (købt i UK), chieftech 300w
psu.

Prøv at læse i soltek forum på www.amdforums.com

Der er flere med koldboot-problemer og deslige. Mange bruger twinmos
ram på det. Jeg er tilfreds med at mine underratede pc2700 kører 200
MHz. Men deres pc3200 kører mindst 220 på FRN2-L.

Det eneste jeg savner er silent standby, suk !

hilsen

John

Fra : AG

Dato : 14-05-03 13:10

> [...]
> MHz. Men deres pc3200 kører mindst 220 på FRN2-L.
>
> Det eneste jeg savner er silent standby, suk !

Okay - tak for tippet. Jeg kører selv med Samsung PC-2700 RAM, som ikke er
OC.... generelt er jeg tilbageholdende med at OC noget, før det hele dutter
igen.

Hvad kører du med af grafikkort? Jeg tror nemlig mit kan give problemer....
det understøtter nemlig ikke AGPx4 eller AGPx8......

Fra : JK

Dato : 14-05-03 15:39

On Wed, 14 May 2003 14:09:33 +0200, "AG" <geitner_fjernes_@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>
>Hvad kører du med af grafikkort? Jeg tror nemlig mit kan give problemer....
>det understøtter nemlig ikke AGPx4 eller AGPx8......

radeon 7000, agp 4x.

Fra : JK

Dato : 14-05-03 11:35

On Tue, 13 May 2003 22:23:10 +0200, "AG" <geitner_fjernes_@get2net.dk>
wrote:

Har du installeret windows xp forfra ? eller som minimum lavet en
repair installation ?

mvh

John

Fra : AG

Dato : 14-05-03 13:07

> Har du installeret windows xp forfra ? eller som minimum lavet en
> repair installation ?
>
> mvh
>
> John

Jeps - det var det første jeg gjorde (clean install)