Spørgsmål ang mobo og cpu
Fra : Michael Jensen

Dato : 12-05-03 21:54

Hej i gruppen!!

Jeg har netop bestilt et Intel motherboard hos SHG.dk som kan køre FSB800.
(Bonanza, i875P chipset)

Samtidig har jeg bestilt en P4 2,667GHZ FSB533 Til ca. 1700,-

Nu kan jeg så se at en P4 2,4Ghz FSB800 koster ca. det samme.

Spørgsmålet er så hvilken cpu jeg egentlig får den bedste allround ydelse
med??

Jeg kunne endvidere se at den nye med FSB800 skulle ha' "indbygget" Hyper
Threading, mens det ved den gamle med FSB533 står opgivet som "Nej" (Altså
ikke eksisterende??). Er det noget der vil give nogen større forskel???

Ser frem til hurtige besvarelser om muligt, da jeg så håber evt. at kunne nå
at ændre min ordre.........

Med venlig hilsen

Michael Jensen

Fra : Peter

Dato : 13-05-03 09:02

Måske du får lidt mere ydelse med en 2.66@533 men jeg ville helt sikkert gå
efter en 2.4@800

Da du både får 800MHz FSB, Hyperthreading ud af det. Desuden giver det
mulighed for at benytte Dual DDR 400 hvis du har en 800FSB CPU. Med en 533
FSB kan du kun køre Dual DDR 333.

Det ville hvertfald være mit valg.

/peter

Fra : Michael Jensen

Dato : 13-05-03 19:30

"Peter" <@> wrote in message
> [...]

> Da du både får 800MHz FSB, Hyperthreading ud af det. Desuden giver det
> mulighed for at benytte Dual DDR 400 hvis du har en 800FSB CPU. Med en 533

Takker for svaret! Havde slet ikke tænkt over det med at rammen kun kan køre
Dual DDR333, for det er godt nok DDR3200 (DDR400) ramblokke jeg har købt, da
jeg ikke lige kædede det sammen med at processoren også skulle være FSB800
for at udnytte den høje hastighed......

Med venlig hilsen........

Michael Jensen