Bundkort til amd cpu, nforce men hvilket?
Fra : MaRk

Dato : 12-05-03 21:17

Hey

Min bror skal konfirmeres og der skal fyres nogen penge af.
Han skal have en ny pc, hvilket bundkort skal jeg proppe i?

Jeg har sådan mere eller mindre forstået (tror jeg) at det er nforce
chipsæts der er hotte.

Har derfor er kig på disse to:
EPoX
EP-8RDA n-force 2 SSP - til 839,-
Soltek
Soltek
SL-75FRN2-L n-force2 - til 737,-

Hæller mest til solteket, pga prisen og det passer ind med de steder jeg har
tænkt mig at bestille fra.

Resten af systemet lyder på:
512mb ddr pc2700 elexir
120gb seagate V
Geforce 4 ti4200
xp 2400+

Det er vel ganske ok.
Kom med nogen fordele/bagdele ved de 2 boards, han skal jo halst ha noget
fedt udstyr
Jeg kan i øvrigt se at der er en blæser på de 2 boards ( eller tar jeg
fejl?) larmer de??

Mvh
Mark

Fra : Martin K

Dato : 12-05-03 21:32

MaRk wrote:
> Har derfor er kig på disse to:
> EPoX
> EP-8RDA n-force 2 SSP - til 839,-
> Soltek
> Soltek
> SL-75FRN2-L n-force2 - til 737,-

Jeg ville klart tage EPoX boardet. Det skulle efter sigende clokke godt, og
så hælder jeg generelt lidt mere til EPoX end Soltek...

--
Martin K

Fra : MaRk

Dato : 12-05-03 21:36

> Jeg ville klart tage EPoX boardet. Det skulle efter sigende clokke godt,
og
> så hælder jeg generelt lidt mere til EPoX end Soltek...

Oki, tror nu ikke overclocking bliver det der satses på men hvor meget kan
kan man clocke sådan en xp2400+ ??

Er der noget ellers der virkelig rykker på det EPoX frem for solteket?

Køber en q-tec 27Dba køler og sætter på (den klare 3000+)

Mvh
Mark

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-03 22:43

Jeg har et ASUS A7N8X (nforce2) og en 2400+ oc til 2700+ kørende med 1.75
volt (default 1.65 v)

Det fungere helt fint :)

Mvh Christian

Fra : Benito

Dato : 13-05-03 23:17

Hvis det skal være Epox, så ska du tage +versionen.Ved ikke så meget om
Soltek.
Fordelen ved at give et par hundrede dask mere for et 8RDA+, er at du får et
rigtig godt onboard-lydkort desuden følger der firewirekort med og et rigtig
godt onboard netkort, samt mulighed for USB 2.0 !
Jeg har selv købt et Epox 8RDA+ og det rykker fortrinligt sammen med en AMD
XP 2100 t-bred , som faktisk kører helt stabilt som en 2600 (2.01 ghz). Det
er s.. fint hurtig nok til mit vekslende brug.
--
§ ?
(*-*) Benito \(*.*)/

Fra : MaRk

Dato : 14-05-03 17:42

Hej

> [...]
Det
> er s.. fint hurtig nok til mit vekslende brug.

Der er da også lyd og usb 2.0 på det uden + ??
Eller det er måske ikke lige så godt??
Hvilken køler og ram bruger du?

Mvh
Mark

Fra : Benito

Dato : 14-05-03 23:42

> Der er da også lyd og usb 2.0 på det uden + ??
> Eller det er måske ikke lige så godt??
> Hvilken køler og ram bruger du?
>
> Mvh

Hej Mark
Sorry - de har begge USB 2.0 og det samme onboard-lydkort:
Realtek ALC650E 6-channel full-duplex integrated sound (samme kvalitet som
audigy - siger mange)

Det du får mere er: godt 10/100 mbit on-board netkort og 2 stk.
Firewire-porte(IEEE1394)

Her er hvad min "puter" indeholder:
EPOX EP-8RDA+
XP2100@2600 (1733@2.1Ghz) (12,5x168mhz)
Titan TTC-D5TB køler (ca. 46 grader full load) - Skal udskiftes til en der
larmer mindre ellers OK
2x256 MB Samsung PC2700 DDR RAM (5-3-3-2.5)
Palit Geforce3 Ti200 128 DDR ram - Skal også udskiftes til noget bedre når
jeg får råd
Onboard Soundstorm lydkort
Seagate 40GB + Maxtor 20GB
Memorex MAX 1648 DVD
Plextor CD-RW 241040A
Codegen 6013-L kabinet (300w psu) - Skal også udskiftes til noget bedre når
jeg får råd
WinXP Home DK
Som nævnt tidligere så kører det fortrinligt - skulle måske ha' købt nogle
PC 3200 ram i stedet for. Så ku' jeg måske ha' presset den højere op ved
hjælp af højere FSB. Men pyt 2.0 Ghz er nok til mig.
--
§ ?
(*-*) Benito \(*.*)/

Fra : Rune Friis Jørgensen

Dato : 14-05-03 23:39

Hvis du køber nForce bundkort, skal du huske at købe RAM i par.

Jeg formoder at du mente 2x256 MB Ram da du skrev 512 MB Ram

Rune

Fra : MaRk

Dato : 15-05-03 12:46

> Hvis du køber nForce bundkort, skal du huske at købe RAM i par.

Hvorfor?

> Jeg formoder at du mente 2x256 MB Ram da du skrev 512 MB Ram

Egentlig ikke.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 15-05-03 16:36

MaRk wrote:
> Hvorfor?

Så misser du jo hele finten i at køre med Dual DDR, som chipsættet er
forberedt til...

--
Martin K

Fra : MaRk

Dato : 16-05-03 21:04

> EPoX
> EP-8RDA

Hvor mange ide kabler følger der med i pakken??

Mvh
Mark