Ram
Fra : Larsh

Dato : 12-05-03 11:47

Findes der ikke et board eller box hvori man kan stikke sine "gamle"
ram kredse i.? så man får ekstra ram kapacitet.
I stedet for at man smider gamle kredse som ikke bruges mere ud, må
der vel findes et print el. som man så kan genbruge kredsene.
Der findes så meget forskelligt tilbehør til computere, så et eller
andet sted må der vel findes et sådant også..??

Lhe

Fra : brian

Dato : 12-05-03 13:07

Jeg ved at der engang blev fusket med sådanne devices, men helt ærligt
svarrer det lidt til at sætte traktor hjul på sin ferrai fordi man kan
få dem lidt billigere end racer-dæk...

Find det sure æble og bid...
Træls. men sådan er det.

Jeg har, af samme grund, samlet al min gamle ram i en lille lege-maskine
som nu står med 1GB ram. Frem for bare at hælde maskinen og rammen ud,
eller sælge den...

/brian

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 12-05-03 14:07

Larsh wrote:
> Findes der ikke et board eller box hvori man kan stikke sine "gamle"
> ram kredse i.? så man får ekstra ram kapacitet.

Nej.
Der findes bundkort som man kan stikke _enten_ SD-RAM _eller_ DDR-RAM i.
Prøver man med begge dele, så booter den ikke.

> I stedet for at man smider gamle kredse som ikke bruges mere ud, må
> der vel findes et print el. som man så kan genbruge kredsene.

Det findes ikke.

> Der findes så meget forskelligt tilbehør til computere, så et eller
> andet sted må der vel findes et sådant også..??

Nope.

Dem der ikke sælger deres gamle pc eller smider den ud, genbruger den
typisk som en lille server eller forærer den til et af børnene i den
nærmeste familie.