Hjælp .. Bundkort/CPU problemer??
Fra : R.K.Jorgensen

Dato : 11-05-03 15:25

Hej

Jeg har lige købt en opgradering bestående af følgende:

MB: Jetway V333DA (Via KT333 chipset)
HD: Seagate Barracuda 80GB
RAM: Kingston 1x512MB, 333Mhz DDR PC2700
CPU: Amd Athlon XP 2400 (2000mhz?)
Aopen ATX kabinet

Genbrug fra gamle PC:

Grafik: Asus Geforce 2 MX
FD: Sony?
LAN: Dlink Etehrnet
CDrom: Toshiba

Mit problem er at systemet slet ikke vil boote?? Der kommer slet ikke signal
til skærmen, som vedbliver at stå i standby mode. CPU køleren,
strømforsyningen, harddisken kører og der er lys i dioden på netkortet.

Har checket at Rammen sidder korrekt fast i bank 1. Jumper settings skulle
være rigtige. Sat til FSB jumper: 133/266 og CPU ratio jumpere til 7.5
(7.5x266 = ca. 2000 Mhz). Jumper "Keyboard power on" OFF. Har haft
nulstillet BIOS vha. jumper.

Jeg har forsøgt at udskifte grafikkortet med et gammelt TNT1, men stadig
samme problem. Jeg har prøvet at skifte til den gamle HD, Quantum 6,4gb, men
samme problem. Jeg har haft netkortet siddende på andre slots men samme
problem.

Hvad kan problemet være? I værste fald kan CPU eller bundkort være defekte..
eller? Er der andre der har (dårlige) erfaringer med Jetway V333DA?

--
Rene Jorgensen

Fra : Jacwin

Dato : 11-05-03 15:49

Jeg vil tro at du ikke har presset grafikkort helt ned i AGP slotten.

Jeg har selv lige oplevet samme opstartsproblem. PC'ens interne højtaler
gav et langt og to korte bip fra sig.

Held og lykke
Jacob

Fra : R.K.Jorgensen

Dato : 11-05-03 15:54

Jacwin <jw@politik.dk> wrote in message news:3EBE62C4.9030704@politik.dk...

> Jeg vil tro at du ikke har presset grafikkort helt ned i AGP slotten.

Kortet er presset absolut så langt ned det kan komme. Den lille klips på
slottet er oppe og sidder fast på kortet.

> Jeg har selv lige oplevet samme opstartsproblem. PC'ens interne højtaler
> gav et langt og to korte bip fra sig.

Min giver ikke engang nogen bip fra sig. Det bekymrer mig også lidt. ??

--
Rene

Fra : R.K.Jorgensen

Dato : 11-05-03 16:26

Jeg fandt lige nu denne homepage:

http://club.aopen.com.tw/testreport/mb/ListTestItem.asp?TestFunction=442&mod
el=567

Så vidt jeg kan se der skal clock ratio for XP2400+ være 15? Mit motherboard
kan højest sættes til en ratio til 12.5? Vil det sige at det højst kan køre
med XP2000+?

--
Rene

Fra : Erling

Dato : 11-05-03 17:36

"R.K.Jorgensen" <XXXXrkj@bredalsparken.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg fandt lige nu denne homepage:

http://club.aopen.com.tw/testreport/mb/ListTestItem.asp?TestFunction=442&mod
> el=567
>
> Så vidt jeg kan se der skal clock ratio for XP2400+ være 15?

Ja, for din CPUs External clock er 133,3 - x 15 er det = 1995

>Mit motherboard kan højest sættes til en ratio til 12.5? Vil det sige at
det højst kan køre
> med XP2000+?

Ja, 1666 Mhz - med mindre du kan opgradere BIOS

Held med det

Erling

Fra : R.K.Jorgensen

Dato : 11-05-03 18:10

Erling <egu@stofanet.invalid> wrote in message

> Ja, 1666 Mhz - med mindre du kan opgradere BIOS

CPU ratio sættes med jumpers på motherboard´et. Højeste er 12.5, så jeg tror
ikke det er muligt med BIOS.

--
Rene

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 11-05-03 17:46

On Sun, 11 May 2003 17:26:20 +0200, "R.K.Jorgensen"
<XXXXrkj@bredalsparken.dk> wrote:

> [...]
>kan højest sættes til en ratio til 12.5? Vil det sige at det højst kan køre

Så vidt jeg ved så skal AMD Xp CPU'erne "autodetectes" for at de bliver
fundet korrekt.
Flemming Jacobsen

Fra : Leony

Dato : 12-05-03 13:34

> Har checket at Rammen sidder korrekt fast i bank 1. Jumper settings
> skulle være rigtige. Sat til FSB jumper: 133/266 og CPU ratio jumpere
> til 7.5 (7.5x266 = ca. 2000 Mhz).

Hvad sker der hvis du sætter multiplier til 15?
15*133,33 = 1999,95

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/