SL-75KAV - Hvor stor en CPU?
Fra : fanto

Dato : 11-05-03 10:36

Hej

Nogen der kan fortælle hvor stor en processor der kan smides på ovenstående
bundkort?

Fra : Torben

Dato : 11-05-03 10:37

"fanto" <tk_boje@tiscali.dk> wrote in message

> Nogen der kan fortælle hvor stor en processor der kan smides på
> ovenstående bundkort?

Den kan trække op til XP 2600+ , hvis CPU'en har en FSB på 266.
Du skal flashe BIOS til nyeste ver. for at kunne gøre det.
http://www.soltek.de/English/faq/75KAV.html

Jeg har dog ladet mig fortælle, at det er overkill at have over 1800Mhz CPU,
når man bruger PC133 SDram.
Om det er hold i dét, ved jeg ikke[1]. Jeg har selv en T-Bird 1.4Ghz, og 1GB
SDram.

[1] Nogen der ved om det passer?

--
Best Regards / Venlig Hilsen:
Torben

Fra : fanto

Dato : 11-05-03 10:51

> [...]
CPU,
> når man bruger PC133 SDram.
> Om det er hold i dét, ved jeg ikke[1]. Jeg har selv en T-Bird 1.4Ghz, og

Ok, mange tak for svaret... jeg kigger på det. Det bliver nok XP 2000Mhz,
den er jo ligeså billig som XP 1800

Fra : Thorbjørn

Dato : 12-05-03 09:35

Torben skrev:
> Den kan trække op til XP 2600+ , hvis CPU'en har en FSB på 266.

Korrekt, men jeg ved ikke hvor man kan købe en XP 2600+ med 266 FSB. Dem jeg
har set, har haft 333 FSB, og kan derfor formentlig ikke bruges, så jeg
køber nok en XP 2400+, den fås kun med 266 FSB.

> Jeg har dog ladet mig fortælle, at det er overkill at have over 1800Mhz
CPU,
> når man bruger PC133 SDram.

Den ekstra ydelse du får fra en 2400+ (2000 MHz) i forhold til en 2200+
(1800 MHz) er nok ikke mærkbar, men det er prisforskellen måske heller ikke
(ca. 170 kr). Men man vil selvfølgelig kunne måle en ydelsesforskel i de
tilfælde hvor processoren hovedsageligt bruger sin indbyggede
cache-hukommelse.

Thorbjørn

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 11-05-03 20:11

"fanto" <tk_boje@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Nogen der kan fortælle hvor stor en processor der kan smides på
ovenstående
> bundkort?

XP2600+ hvis du har bios rev.Q11 og PCB version større end F1 (dvs.
F2,F3,F4,F5 etc.)

taget fra www.soltek.de

http://www.soltek.de/English/faq/75KAV.html