Nyt bundkort til min Dell Dimension 8100
Fra : Nauclerus

Dato : 11-05-03 01:36

Jeg sidder inde med PC'ens svar på enron aktier :Dimension 8100 (socket 423
og Rambus), men da jeg ikke lige har "tid" til at købe ny PC, vil jeg gerne
OC min PC. Desværre har Dell låst kortet, så min tanke var at skifte
bundkortet til en MSI MS-6337LE5 - ATX - i815EP og dermed skulle kunne
overclocke min PC.

Jeg kan også købe en 1.9 GhZ processor men med de priser (iflg. edbpriser :
små 2000,- ) og er effekt forøgelsen så de penge værd ?

Kan dete bunkort bruges til en Pentium 1.4 GhZ. processor og Rambus Ram
eller er der andre der kan ?

Jeg ved at mit spørgsmål måske skulle have været postet i en anden NG, da
mit foremål er OC, men det jeg er ude efter er, hvorvidt MSI MS-6337LE5 -
ATX - i815EP (eller et andet bundkort) er kompatibel med min Dimension 8100.
Har forsøgt at finde "den hellige gral" på nettet men efter at have
tyndslidt Google er jeg ikke kommet løsningen nærmere, så hvis der er nogen
der ved noget ville jeg blive meget glad.

Skrev til en leverandør af MSI MS-6337LE5 bundkortet men fik et "det ved vi
ikke"svar :(

Allan

P.S Tillyke til alle mødre med betænksomme børn og handlekraftige ægtefæller
her på Mors dag
P.P.S. Far's dag skulle rykkes til en Søndag så vi også kunne få fri på
"vores" dag!!

Fra : Leony

Dato : 11-05-03 12:06

"Nauclerus" <nauclerus@msn.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan også købe en 1.9 GhZ processor men med de priser (iflg.
> edbpriser : små 2000,- ) og er effekt forøgelsen så de penge værd ?

Det kommer an på hvad du skal bruge din computer til.
Kortene vender ikke hurtigere i 7-kabalen og siderne bliver ikke vist
hurtigere i Internet Explorer.
Hvis du derimod redigerer video eller renderer 3D, så vil du kunne mærke
en forskel.

Tænk i øvrigt også over din brug af computeren, inden du "spilder" penge
på et nyt motherboard.
Måske har du slet ikke brug for det.

> Kan dete bunkort bruges til en Pentium 1.4 GhZ. processor og Rambus
> Ram eller er der andre der kan ?

Det ved jeg ikke.
Du skriver "Dimension 8100 (socket 423 og Rambus)", MSI MS-6337LE5 er et
socket 370 bundkort i følge de 2 første hits på Google, hvis det passer
kan du i hvert fald ikke bruge det.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Nauclerus

Dato : 11-05-03 20:57

> [...]
> Du skriver "Dimension 8100 (socket 423 og Rambus)", MSI MS-6337LE5 er et
> socket 370 bundkort i følge de 2 første hits på Google, hvis det passer

Ja, det fandt jeg også ud af selv, var så naiv at jeg søgte på socket 423 og
rambus på edbpriser og fik dette bundkort, men den kan, som du selv skriver
ikke anvendes.
nu har jeg gang i noget andet nemlig
http://duhvoodooman.com/powrleap/P4N/P4N_1.htm har først lige fåer linket så
der skal nærlæses før jeg jubler, men det er da en start.

Fandt også ud af at jeg skal skifte bundkort, powersupply og kabinet for at
kunne trylle med min Dell, så nu kigger jeg lige på powerleap, det kunne jo
være der var noget at hente der.

Ellers 1000 tak for hurtig respons på imn post, det er meget rart med
hjælpen.

Allan

Fra : Bent \(Hobro\)

Dato : 11-05-03 20:47

du skal nok lige tjekke at din Dell strømforsyning passer til et "ikke
Dell-bundkort", det er ihvertfald et problem jeg er stødt ind i flere
gange.