Er der nogen der ikke har problemer med AS~
Fra : Mickael

Dato : 10-05-03 16:50

Hej Derude!

Grunden til min spørgen, er at jeg ikke kan starte op på eller
geninstallere OS XP på min nye computer.

I BIOS har jeg jeg sat "Onboard IDE Operate Mode" til "Enhanced", som
man tilrådes (jeg har også forsøgt med "Compatible Mode").

Jeg kan godt starte op i Windows 98SE.

Hvad skal jeg gøre?

Mickael.

Fra : Martin Fæster

Dato : 10-05-03 18:31

du indstallerer med i386/winnt og når den når dertil med drivere,
indstallerer du driveren til controlleren, det er tit den skal have denne
for at kunne indstallere xp.

Martin

Fra : fox

Dato : 10-05-03 18:38

"Martin Fæster" <mafaeste@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> du indstallerer med i386/winnt og når den når dertil med drivere,
> indstallerer du driveren til controlleren, det er tit den skal have denne
> for at kunne indstallere xp.
>
> Martin

Det gjorde jeg ikke med mit MB P4C800 Deluxe.......Ved defult bios detecter
den selv om der er sat enheder på. sefølgelig er de der røde kabler til raid
sat på. Jeg install kun drivere til controllerkort under install. ved tryk
på F6 når det er et indstikskort, ellers venter jeg til MS XP er installeret

Jacob

Fra : Mickael

Dato : 10-05-03 23:03

"fox" <foxcom1@hotmail.com> wrote in message news:<b9jddg$1s38$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> på F6 når det er et indstikskort, ellers venter jeg til MS XP er installeret

I er sgu lidt for avancerede for mig. Kan i være søde at bringe det et
par niveauer ned?

Mickael.

P.S. Jeg har ikke monteret de røde kabler, men har deaktiveret RAID er
det ikke iorden?

Fra : fox

Dato : 10-05-03 23:31

"Mickael" <m@bb-ko.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> par niveauer ned?
>
> Mickael.
>
> P.S. Jeg har ikke monteret de røde kabler, men har deaktiveret RAID er

hvis jeg deaktivere mit RAID så fucker det hele op ..jeg mister min cd-rom
samt at min maskine den bliver enormt langsom......lad den være på defult i
bios.

Jacob

Fra : Mickael

Dato : 11-05-03 07:10

> [...]
> samt at min maskine den bliver enormt langsom......lad den være på defult i

Men bruger du din RAID eller står den bare ledig, og har du under alle
omstændigheder de røde kabler monteret?

Mickael.

Fra : fox

Dato : 11-05-03 11:00

> Men bruger du din RAID eller står den bare ledig, og har du under alle
> omstændigheder de røde kabler monteret?
>
> Mickael.

Jeg bruger ikke raiden den står blot ledig, men jeg har påsat den ene af de
røde kabler...............du skal se i din manuel vedr. sata-pata og hvordan
de røde kabler sættes på.

Jacob

Fra : Mickael

Dato : 11-05-03 08:09

> [...]
> samt at min maskine den bliver enormt langsom......lad den være på defult i

Hvordan monteres det røde S ATA kabel?

Mickael.

Fra : n

Dato : 10-05-03 21:02

Jeg ved ikke om du har fået løst problemet, men du taler om geninstallere og
starte op.

For det tilfælde du taler om at installere XP på en tom harddisk, og det er
en studyware udgave skal du sætte bios til at boote på cd-rom'en. Derefter
vil den bede om at se en windows 95 eller windows 98 og derefter vil den
installere xp.

mvh Sonny

Fra : Mickael

Dato : 11-05-03 07:07

"n" <n@l.kd> wrote in message news:<yVcva.2944$_2.208@news1.bredband.com>...
> [...]
> vil den bede om at se en windows 95 eller windows 98 og derefter vil den

Jeg har XP PRO (fuld version), men ellers tak.

Mickael.

Fra : -= T Rex - 6400 =-

Dato : 11-05-03 15:56

Ja, jeg har ingen....