Valg af nyt bundkort
Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 10-05-03 14:20

Hejsa

Mit gamle bundkort har givet mig en del problemer, og da jeg ville
flashe biosen gik det galt
Men jeg har ingen planer om at forsøge en genoplivning af det gamle
bundkort gav mig en masse problemer, og leder derfor efter et nyt et.

Mine krav er:

* Understøttelse af min nuværende CPU : Athlon xp 1800+ med
thouroughbreed kerne.

* Forholdvis fremtidssikret, dvs. må gerne understøtte mere en bare
optil xp 1800+/1900+. Gerne understøttelse af barton kernen, da jeg ikke
ved hvornår jeg hopper på amd64 vognen.

* Mindst 4 PCI pladser.

* Jeg har både gfx kort, lyd kort, firewire kort og netkort liggende så
jeg har ikke behov for disse ting onboard.

* understøtte 1 gb ram

Jeg har selv en forkærlighed overfor asus, og en preference for at det
ikke skal være ECS (Elitegroup), men hvad skal jeg vælge...

mvh
henrik

Fra : Leony

Dato : 10-05-03 14:28

"Henrik Lynggaard" <henrik@lynggaard.org> skrev i en meddelelse

> Jeg har selv en forkærlighed overfor asus, og en preference for at det
> ikke skal være ECS (Elitegroup), men hvad skal jeg vælge...

Hvorfor ikke finde et Asus der opfylder dine krav. Sådan ville jeg i
hvert fald gribe det an.
Når du har fundet et board, så søger du nogle reviews via Google
(indtast board modelnummer og review), så er der et par timers læsning,
hvis du synes om det du læser, så har du fundet dit nye board.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : minibyb

Dato : 15-05-03 14:46

hvis det endelig skal være asus kan jeg roligt anbefale dig et a7n8x deluxe
det er forholdsvis fremtidssikret og understøtter også barton jeg kører selv
med samme kort og har klasket en xp1700+ juihb@2.2ghz og det er altså noget
der virker!

mvh Søren

Fra : Martin K

Dato : 10-05-03 15:00

Henrik Lynggaard wrote:
> Mine krav er:
[ SNIP - krav... ]

Var det mig ville jeg vælge dette:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264747935

Det skulle også være fremragende til OC...

--
Martin K