Hunde, sne & sko.
Fra : jhh

Dato : 25-03-01 18:45

Jeg har planlagt en tur til sommer, hvor jeg med min hund skal gå ca. to
dage i sne. Kan poterne klare det, når de ikke er vandt til det?
Jens

Fra : Mari

Dato : 25-03-01 21:36

"jhh" <jhh@solrod-el.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har planlagt en tur til sommer, hvor jeg med min hund skal gå ca.
> dage i sne. Kan poterne klare det, når de ikke er vandt til det?
> Jens

Jeg tror ikke kun det er et problem med poterne. Dyrene tillægger sig et
pels/uldlag efter temperaturen. Og din hund har "lagt" vinterpelsen i
takt
med vårens komme.

--

Venlig hilsen
M a r i a n n e H a n s e n

Fra : Ann K.

Dato : 26-03-01 00:08

Hej Jens.
Vil lige fortælle dig om en oplevelse vi havde for et par dage siden med
vores lab-x... Sent om aftenen, solid frost (ca. -5) og høj sne... En hund
som lykkelig løber og leger (hun elsker sne!!!)... Og lige pludselig halter
først på højre forben, så på venstre bagben og så på alle 4 Den stakkels
hund turde ganske enkelt ikke at røre sig ud af flækken for det gjorde jo
ondt...!!!
Frosten havde gjort sneoverfladen så skarp at Sif faktisk "skar" sig på den,
hver gang hun satte en pote ned! Heldigvis var der kun ca 15 meter ud til
stien og Sif vejer kun 25 kg så hun kunne bæres, men tænk dig hvis du ville
være nødt til at slæbe hunden en hel dag...
Hvis du vil have din hund med på turen, så prøv om du evt kan købe eller
lave nogle "sko" til at beskytte poterne... Det kan godt være at vovse vil
se tåbelig ud, men hellere det end ødelagte poter
God tur, Ann.

Fra : Nanna Lise Vester

Dato : 27-03-01 15:38

Hejsa
Jeg vil mene du fint kan tage din hund med på den omtalte tur. Jeg bor
p.t i Norge og kom hertil i januar med en hund der ikke var vant til sne
eller havde nogen videre underuld. Hunden stor trives ! Det er dog at
anbefalde at du klipper evt. hår mellem trædepoterne væk så der ikke
sætter sig store sneklumper. Køb også noget potesalve UDEN vand og smør
poterne med det. Der udover bør du have potesokker med (4 stk) og
sportstape til at holde dem på plads. Jeg ville først anvende
potesokker, hvis der skulle kommer revner i poterne. Tjek hundens poter
ind i mellem og giv den evt. noget B vitamin inden turen de giver
stærker poter.

god tur - din hund vil garanteret nyde turen !
Med venlig hilsen

____________________
Nanna Lise Vester
Email: nanna@redningshund.dk
http://www.redningshund.dk
http://indy.cetus.dk

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 27-03-01 18:18

Hej

Det lyder hyggeligt. Du kan eventuelt se på siden www.youractivepet.com
Under hiking kan der købes "støvler" m.m. Der er også andre gode tips.

-Trine