Har Abit BH6 m/Soltek SL-02A++, hvilken CP~
Fra : BeerHunter

Dato : 08-05-03 20:51

Hej

Jeg har et ikke helt nyt Abit BH6 m/Soltek SL-02A++ cpu-adapter (FC-PGA og
PPGA -> slot 1).

Lige nu monteret med en Celeron 500MHz, men jeg vil opgradere den en sidste
gang men hvilken cpu kan skaffes i dag til en rimelig penge, og hvilken
'moderne' celeron-model passer ??

Mvh. Brian

Fra : JK

Dato : 08-05-03 21:15

On Thu, 8 May 2003 21:50:57 +0200, "BeerHunter" <BeerHunter@2night.dk>
wrote:

> [...]
>gang men hvilken cpu kan skaffes i dag til en rimelig penge, og hvilken

Alle coppermines med op til 1100 MHz.

Forveksl ikke det med tualatin, der starter ved 1000 MHz.
Til tualatin skal adapteren modificeres. Opskrifterne er her:

http://www.geocities.com/_lunchbox/tualeron_compatible_slotkets.html

find 02A++ i tabellen.

Hvad han mener, står her:

http://www.overclockers.com/tips965/index04.asp

Det er til at gøre for en fingernem. 02++ kan desuden jumpe spændingen
1.5 volt.

Så 1400 MHz med celeron tualatin for ingen penge er muligt.

Bios opdatering tilrådes først for bundkortet.

hilsen

John

Fra : H3nrik V!

Dato : 09-05-03 21:36

In news:gdelbv8qbgtu7re4ll35dthjkh6u3d8ve2@4ax.com,
JK typed:

> Alle coppermines med op til 1100 MHz.

Og 100 MHz FSB, da ikke alle revisioner af BH6 kan køre 133...!

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 09-05-03 22:03

H3nrik V! wrote:
> Og 100 MHz FSB, da ikke alle revisioner af BH6 kan køre 133...!

Eller rettere de kan godt, men ikke uden at PCI og AGP bus overclockes
med 33%!

Har man et Rev. 1.1 så skulle der dog ikke være nogen ko på isen, hvis
ens ram også kan 133 Mhz altså, tjek versionen på mærket der er klistret
på den yderste ISA slot.

Mvh

Bruno

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 10-05-03 11:57

H3nrik V! wrote:

> Og 100 MHz FSB, da ikke alle revisioner af BH6 kan køre 133

Det er en begrænsning i BX-chipsettet.
BX kan ikke køre 133, uden at AGP er oc'et med 33%.