Det svære valg!!!! Lidt hjælp tak..
Fra : Ukendt

Dato : 08-05-03 08:28

Hej I NG

Står og skal have et nyt bundkort, efter det jeg læser herinde har jeg vist
to valg nemlig:

SOLTEK SL-75FRN2-L
og
EPOX EP-8RDA+

Jeg har en Cpu XP +2400 T-bred
2x512 pc 2700 V-Data ram
geforce 4 128DDR Ram

Men er der egentlig forskel på de to Board ud over Prisen??? ja og navnet

Er der der noget der gørt den ene bedre end den anden???? Kunne jo være i
havde nogle erfaringer. Jeg vil jo gerne kunne OC lidt selv om min erfaring
er småt med det, men kan se i har lagt en del links til steder hvor hjælpen
er. Måske kan jeg hente og trække lidt på jeres viden
til den tid. Men først skal Bordet købes......

Håber på lidt respons til dette, på forhånd tak.
--
Venlig Hilsen/Best Regards
Jan Andersen

Fra : Martin K

Dato : 08-05-03 09:10

Sapdap wrote:
> [...]
> jeres viden
> til den tid. Men først skal Bordet købes......

Hvis du vil OC, ville jeg klart give det ekstra for EPoX boardet - der
skulle de efter sigende være ret gode...

--
Martin K

Fra : JK

Dato : 08-05-03 10:32

On Thu, 8 May 2003 09:28:29 +0200, "Sapdap" <Sorry> wrote:

> [...]
>er. Måske kan jeg hente og trække lidt på jeres viden
>til den tid. Men først skal Bordet købes......

Jeg tror de kort er nogenlunde lige gode til OC. Jeg har et soltek
frn2-l.

Jeg kører 11x200 med det, helt stabilt.
Med 1700+ JIUHB stepping, 1.55 volt, luftkølet 41-46 C, twinmos pc2700
ram ved 2.6 volt.
Twinmos købes hos www.databutikken.com
JIUHB hos www.waterheads.dk

Vram kan stilles til 2.8 volt (epox til 3.2, men det kan ram næppe
tåle)
Vchipset kan stilles 1.8 volt, men det er kun nødvendigt at stille det
op fra 1.5, når man går over 200 MHz.
Vagp kan stilles op til 1.8 volt.

Kortet har ikke gode power savings funktioner. På dette felt ved jeg
ikke, hvad epox kan. Men soltek'en har ikke supsend to ram og heller
ikke silent hibernation. Ingen nye bios'er med det. Desuden ved jeg
ikke, om jeg skal nævne, at jeg på www.andforums.com har læst de mest
skrækkelige bios flash historier om det soltek kort. Folk sender det i
udstrakt grad retur efter mislykket biosflash.

Jeg ved at Abit har udmærkede power saving funktioner, normalt.
Kan bedst købes hos www.overclockers.co.uk
Version 2.0 har nye stepping for nforce2.

Soltek har sidste nye stepping af nforce2 chipset, og det kan med den
rigtige ram køre fsb240. Jeg har læst at epox 8rda+ først lige har
fået det sidste nye chipset i, og det kan være et problem at købe den
rigtige version.

hilsen

John

Fra : KeNzO

Dato : 08-05-03 10:36

Har selv købet dette SOLTEK SL-75FRN2-L den køre klippel stabilt
Jeg har ikke OC min da jeg ikke hvordan man gør.