xp2400+ på k7s5a
Fra : Steffen Pedersen

Dato : 07-05-03 07:42

Hej, jeg har et gammelt ecs k7s5a, jeg har lige modtaget min nye xp2400+ cpu
og systemet vil ikke poste. Jeg har den nyeste bios 021029 til pcb version
1.X/3.X, og wcpuid30f returnerer "motherboard version: 1.0". Informationen
på ecs hjemmeside omkring cpu support til version 1.0 er lidt uklar, er der
nogen der har nogle erfaringer med, at k7s5a pcb version 1.0 ikke
understøtter t-bred? Jeg har desværre ikke et andet bundkort så jeg kan
teste om det er cpu'en der er defekt :\

mvh
Steffen

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-03 19:54

Hej

Den understøtter da min XP +2000mhz ingen problemer der.

MVH Jan

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 08-05-03 19:10

In news:b9aa28$fb1$1@sunsite.dk ,
Steffen Pedersen <sped00@acoustics.auc.dk> typed:
> [...]
> pcb version 1.0 ikke understøtter t-bred? Jeg har desværre ikke et
> andet bundkort så jeg kan teste om det er cpu'en der er defekt :\

Jeg har selv tænkt mig at købe denne cpu til samme bundkort, (og har også
den nyeste bios) så kunne godt tænke mig at høre om du får det til at
virke...
Så vidt jeg læser på shg.dk side, så står der:
"YDERLIGERE INFO:
CHIPSÆT: SiS 735
PROCESSOR:
- AMD Duron -> 1300 MHz
- AMD Thunderbird -> 1400 Mhz
- AMD XP -> 2400+ (Der skal dog evt. downloades seneste BIOS)
- Kan downloades her
FSB: 200/266 (100/133) MHz"
Så cpu'en burde da virke... !?

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Mugge

Dato : 09-05-03 16:37

Jeg har haft samme problem med en 2000 XP T-bred. Fat ud af bundkort ikke
understøtter 0.13 microm processor, kun 0.18
mvh Mugge

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 09-05-03 21:18

In news:b9gi1b$47e$1@sunsite.dk ,
Mugge <ninka48@hotmail.com> typed:
> Jeg har haft samme problem med en 2000 XP T-bred. Fat ud af bundkort
> ikke understøtter 0.13 microm processor, kun 0.18
> mvh Mugge

Dvs at man næsten kan regne med at det bundkort slet ikke understøtter Tbred
CPU'er ? (som vel alle sammen er 0,13 micron)
Og man derfor bliver nødt til at holde sig til de gamle Palomino'erne ?
Og Barton'erne som kræver fsb på 333 (og som også er på 0,13) er vel også
helt at droppe..
pis.. så må jeg måske nøjes med en 1900+ XP palmino... :(

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Kristian

Dato : 13-05-03 15:55

Tja............Altså, mit bundkort (K7S5A rev. 1.0) fungerer glimrende med
en AMD XP2000+ tb.
Jeg bruger dog HoneyX bios.

Kristian