DDR RAM hastigheder? (PC2100/2700/Osv. vs.~
Fra : Devast8or

Dato : 06-05-03 17:15

Hej med jer,

Nogle steder skrives RAM hastigheder som PC2100, PC2700 osv., men andre
steder skrives de som 333, 400(MHz?) osv.

Så vidt jeg har forstået er der en betegnelse af hver slags til det samme
RAM modul (gav det mening?), men hvad er hvad?

TIA

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Martin Petersen

Dato : 06-05-03 17:42

Devast8or (No@no.blowme) skrev følgende:
> [...]
>
> Så vidt jeg har forstået er der en betegnelse af hver slags til det
> samme RAM modul (gav det mening?), men hvad er hvad?

PC2100 (muligvis mbit/s?) = 266 (MHz)
PC2700 = 333
PC3200 = 400

--
Martin Petersen

Fra : Devast8or

Dato : 06-05-03 19:39

Martin Petersen wrote:

> PC2100 (muligvis mbit/s?) = 266 (MHz)
> PC2700 = 333
> PC3200 = 400

Mange tak for det.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Peter Pan

Dato : 07-05-03 00:26

"Martin Petersen" <knopfisk@[FJERN]vvs.dk> wrote in message
> PC2100 (muligvis mbit/s?) = 266 (MHz)
> PC2700 = 333
> PC3200 = 400

PC2100 = 2100 MegaBytes/s
PC2700 = 2700 MegaBytes/s

Deraf navnet.

da rammen er 64 bits brede, er det bare at dividere med 8 hvis du vil have
den efiktive frekvens (og så igen dividere med 2 hvis du vil have den
rigtige hastighed i MHz.
F.eks:
2100 / 8 = 266 MHz
2700 / 8 = 333 MHz
3200 / 8 = 400 MHz

PCxx00 er afrundet til et helt tal. For egentlig er det 2133, 2666 og 3200
MB/s

Mvh
Anders

Fra : Martin Petersen

Dato : 07-05-03 11:04

Jeg takker

--
Martin Petersen

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 07-05-03 12:44

On Wed, 7 May 2003 01:26:17 +0200, "Peter Pan" <.@anders.dk> wrote:

>"Martin Petersen" <knopfisk@[FJERN]vvs.dk> wrote in message
>
>PC2100 = 2100 MegaBytes/s
>PC2700 = 2700 MegaBytes/s

Og grunden til at man begyndte at kalde DDR ram for deres
overførselshastighed istedet for deres frekvens var for at "narre"
forbrugerne ti lat tro at de var hurtigere end RDRAM.
Flemming Jacobsen