128MB ram på SOLTEK SL-54U5 Bundkort
Fra : Palle Ditlevsen

Dato : 05-05-03 20:14

Hej.
Så er det sidste udvej. kan nogen hjælpe?

Jeg har fået en computer med et SL-54U5 Bundkort
Der sad 2X32 MB ramblokke, og ville gerne opgradere til 128MB

Derfor købte jeg en blok med 128 MB (Kingston KVR133X64C3/128)
istedet for de 2 andre.
Da jeg satte den i computeren ville den kun tælle op til 64MB.
Har nu checket manualen for motherboardet, men uden held.
Enten forstår jeg det ikke eller så står det der ikke.

Hvis der nu var en der lige hviste hvordan det kunne løses så........ville
det bare være fedt.

Mvh Palle IT

Fra : Madsen

Dato : 05-05-03 20:47

On Mon, 5 May 2003 21:13:51 +0200, "Palle Ditlevsen"
<pdit02@kom.auc.dk> wrote:

> [...]
>Enten forstår jeg det ikke eller så står det der ikke.
>
>Hvis der nu var en der lige hviste hvordan det kunne løses så........ville

Uden at kende bundkortet vil jeg gætte på at
det kun kan bruge enkeltsidet RAM og at den
stang 120 MB RAM som du har købt er dobbeltsidet,
så derfor ser maskinen kun de 64 MB som er på den
ene side af RAM'en

Fra : Salle \(8700\)

Dato : 05-05-03 20:47

er det pc133 du har købt