Genstarter når jeg bruger cd?
Fra : Michael Michel Niels~

Dato : 04-05-03 20:41

Hej

Jeg har lige samlet en computer (AMD +2400, Soltek ATX Athlon XP VIA KT400)

Jeg har forbundet:

Harddisken til IDE1 med det medfølgende kabel
CD-drevet til IDE2 med det gamle IDE kabel fra min gamle computer.

Når jeg overfører data fra CD-rom drevet til HD'en kommer den et stykke også
genstarter computeren.

Sætter jeg CD-drevet på samme kabel som HD'en virker det fint... Hvad kan
der være galt? (Jeg har prøvet med et andet IDE-kabel, dog også et gammelt
et)

Kan det være bundkortet der ikke vil være med til "gamle" IDE-kabler?

--
Mange venlige hilsner fra

Michael Michel Nielsen
Viborg - Denmark
e-mail: indy@indy.dk
icq: 3890577

- Krystere dør mange gange. - Helte kun een!

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 04-05-03 21:02

Michael Michel Nielsen wrote:
> Når jeg overfører data fra CD-rom drevet til HD'en
> kommer den et stykke også genstarter computeren.
>
> Sætter jeg CD-drevet på samme kabel som HD'en
> virker det fint...
> Hvad kan der være galt?

Fjern IDE controlleren i enhedshåndtering og genstart,
prøv så igen. Både den primære og den sekundære
controller skal være sat til "Anvend DMA hvis tilgængelig".

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Madsen

Dato : 04-05-03 22:28

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> Fjern IDE controlleren i enhedshåndtering og genstart,
> prøv så igen. Både den primære og den sekundære
> controller skal være sat til "Anvend DMA hvis tilgængelig".

Og man kunne måske godt forestille sig at det ville gå i kage hvis
man brugte et gammelt ATA33-kabel. Mit DVD-drev kører f.eks. ATA66.
Det ville ikke være muligt med et ATA33-kabel.

Det ville måske også være en god idé at slå automatisk genstart fra.
Så får man en blå skærm med en fejlmeddelelse i stedet.

Madsen.

Fra : Per

Dato : 04-05-03 23:30

On Sun, 04 May 2003 23:28:16 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Og man kunne måske godt forestille sig at det ville gå i kage hvis
>man brugte et gammelt ATA33-kabel. Mit DVD-drev kører f.eks. ATA66.
>Det ville ikke være muligt med et ATA33-kabel.

Et ATA33 kabel burde ikke crashe maskinen.
De enheder som sidder på et sådant kabel vil
bare ikke kunne køre med højere hastighed end
kablet tillader. Det er alt.

mvh Per

Fra : Michael Michel Niels~

Dato : 06-05-03 07:16

Hej

> Det ville måske også være en god idé at slå automatisk genstart fra.
> Så får man en blå skærm med en fejlmeddelelse i stedet.

Hvor er det nu man gør det i win2k?

Best regards

Michael Nielsen

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 06-05-03 07:25

> Hvor er det nu man gør det i win2k?

Det ved de sikkert i

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-05-03 10:15

> Hvor er det nu man gør det i win2k?

Kontrolpanel -> System -> Avanceret -> Indstillinger for
Start og Genoprettelse -> Fjern fluebenet i "Genstart automatisk".

Hvad siger logbogen efter sådan en genstart?
"Kontrolpanel -> Administration -> Logbog og se
så under System."

Fra : Michael Michel Niels~

Dato : 10-05-03 10:25

Hej Mikael

> Kontrolpanel -> System -> Avanceret -> Indstillinger for
> Start og Genoprettelse -> Fjern fluebenet i "Genstart automatisk".

Når den genstarter kommer blue-screen med meddelelsen:
*** STOP: 0x0000007F (0x0000000D, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000)
Unexpected_Kernel_Mode_Trap

> Hvad siger logbogen efter sådan en genstart?
> "Kontrolpanel -> Administration -> Logbog og se
> så under System."

Der står ikke noget i loggen... :(

Michael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 10-05-03 12:34

Michael Michel Nielsen wrote:
> Når den genstarter kommer blue-screen med meddelelsen:
> *** STOP: 0x0000007F (0x0000000D, 0x00000000,
> 0x00000000, 0x00000000) Unexpected_Kernel_Mode_Trap

Prøv at læs lidt omkring fejlen her:
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/prodtechnol/winxppro/reskit/prmd_stp_ukdq.asp
- Jeg har desværre ikke tid idag til at se på det.

> Der står ikke noget i loggen... :(

Heller ikke under Program (istedet for System)?

Fra : Michael Michel Niels~

Dato : 12-05-03 16:56

Hejsa

> Prøv at læs lidt omkring fejlen her:

http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/prodtechnol/winxppro/reskit/prmd_stp_ukdq.asp
> - Jeg har desværre ikke tid idag til at se på det.

Jeg har nu fået ombyttet bundkortet, men desværre er problemet det samme.

Dog har jeg fundt ud af, at hvis jeg sætter FSB'en ned til 100 virker det...
men den skulle jo gerne køre 133 (Amd 2400+)

Michael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 12-05-03 17:17

Michael Michel Nielsen wrote:
> Jeg har nu fået ombyttet bundkortet, men desværre
> er problemet det samme.

Jeg ville heller ikke have givet bundkortet skylden.

> Dog har jeg fundt ud af, at hvis jeg sætter FSB'en ned
> til 100 virker det...
> men den skulle jo gerne køre 133 (Amd 2400+)

Test dine RAM med http://www.memtest86.com/#download0,
du kan se hvor lang tid du skal teste her:
http://www.memtest86.com/#timing

Fra : Michael Michel Niels~

Dato : 12-05-03 18:18

Hej
> Test dine RAM med http://www.memtest86.com/#download0,
> du kan se hvor lang tid du skal teste her:

Jeg har nu kørt testen i 1 time uden en eneste fejl? (kører den lige natten
igennem for en sikkerhedsskyld)

Michael

Fra : Michael Michel Niels~

Dato : 13-05-03 14:31

Hey

>(kører den lige natten
> igennem for en sikkerhedsskyld)

Ingen fejl på rammen....

Jeg giver snart op ... :(

Michael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-05-03 16:44

Michael Michel Nielsen wrote:
> Ingen fejl på rammen....

Kan ikke lige huske om du har testet harddiskene?
På producentens hjemmeside findes der som regel
et diagnosticeringsprogram.

Kører dine harddiske og cd-dreve DMA?

Har du prøvet med nyeste drivere til dit bundkorts
chipset og evt. ny bundkort BIOS?

Fra : Madsen

Dato : 04-05-03 23:48

Per skrev:

> Et ATA33 kabel burde ikke crashe maskinen.
> De enheder som sidder på et sådant kabel vil
> bare ikke kunne køre med højere hastighed end
> kablet tillader. Det er alt.

Det er der måske noget om.
Ikke desto mindre så er det en god idé at slå automatisk genstart
fra og så tjekke hvad der står på den blå skærm, for noget tyder
vel på at der er et problem ved at bruge pågældende kabel.

Madsen.