ASUS MB & CPU Temp.
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 04-05-03 19:50

Hep.

Jeg har fået fingre i et Asus A7v-333 med en Athlon XP 1800 CPU, på denne er
monteret en Silent viking II.

Asus probe melder at CPU temp. liggerpå ml. 57-61 gr. ved normal brug, og MB
temp. ligger på ca 30 gr.

Er jeg ved at nærme mig det røde felt, og skal begynde at sætte ind med
noget køling i kabinettet, eller er der ingen videre ballade at anspore.

Det skal siges at jeg ikke bruger maskinen til at spille på, det tungeste er
nok lidt Photoshop, og engang imellem lidt konvertering af videofiler, samt
redigering af disse.

Mvh.

Kim

Fra : Martin K

Dato : 04-05-03 19:56

Kim Jørgensen wrote:
> Jeg har fået fingre i et Asus A7v-333 med en Athlon XP 1800 CPU, på
> denne er monteret en Silent viking II.

Lækkert

> Asus probe melder at CPU temp. liggerpå ml. 57-61 gr. ved normal
> brug, og MB temp. ligger på ca 30 gr.

Synes umiddelbart CPU temp er lidt høj, men langt fra kill-temp. Er systemet
stabilt er der intet at klage over...

> Er jeg ved at nærme mig det røde felt, og skal begynde at sætte ind
> med noget køling i kabinettet, eller er der ingen videre ballade at
> anspore.

Hvis du ikke har det, ville jeg nok smide en kabinetblæser i eller 2...

--
Martin K

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 04-05-03 21:02

> Asus probe melder at CPU temp. liggerpå ml. 57-61 gr. ved normal brug, og MB
> temp. ligger på ca 30 gr.

Asusbundkort har et ry for nogle gange at fejlmåle, grundet placeringen af føledioden. Høje tal kan
være grundet en ophobning af varm luft, hvis der ingen cirkulation i kabinettet er. Specielt ved mindre
kabinetter, der virker som termokander.

> Er jeg ved at nærme mig det røde felt, og skal begynde at sætte ind med
> noget køling i kabinettet, eller er der ingen videre ballade at anspore.

Nej, langt fra. Du kan montere en blæsere til at flytte den varme luft ud, men det er ikke nødvendigt.
Til den brug du selv nævner, er der ingen grund til det.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk

Fra : F.Larsen

Dato : 08-05-03 20:57

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.udskiftmedDK> wrote in message
> [...]
> monteret en Silent viking II.
>
> Asus probe melder at CPU temp. liggerpå ml. 57-61 gr. ved normal brug, og

Jeg har samme CPU men A7V266-E og min ligger i samme område. jeg har rodet
en del med at få temperaturen ned - men har bare måtte erkende at lige den
model bliver ret varm (min ligger i området 55-62).

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/LowNoise/

Fra : Kim Nielsen

Dato : 11-05-03 11:43

Har haft samme CPU og Mobo med en silent viking (den første udgave)
temp lå på 45 gr. idle og 50 gr under full load af CPU.
Brug Artich Silver III kølepasta -- den hiver temperatur 5-6 grader ned i
forhold til andre kølepastaer.
Havde også ekstra gennemstømningsblæsere i cbinetet.
synes personligt din temp er for høje.

Mvh Kim

Fra : Lars Hansen

Dato : 11-05-03 21:33

Hej
Jeg køre med et Asus A7V333-x og en JIUHB 1700+ cpu der er oc til 2600+ med
en Glacialtech AMD silent køler der køre med 39-40 gr på cpuèn og 30 gr
mobo,der er 3 kabinetkøler i mit kabinet som køre på 7 volt,den larm der
kommer,er fra min cpu køler der køre med 19 db.
Hilsen Lars
2@nntp02.dk.telia.net...