Hvordan er ECS mobo'er?
Fra : Devast8or

Dato : 04-05-03 14:54

Hej med jer,

Hvordan er ECS mobo'er? Er det noget værd eller skal man holde sig langt
væk fra dem?

Jeg kiggede lidt på K7S5A ATX og prisen ser jo ret udmærket ud (332,- med
LAN og lyd), men hvis ikke det er noget værd kan det jo være ligemeget. Det
er iøvrigt til en Palomino 2000+.

Og hvad er forskellen på de to K7S5A ATX kort jeg kan se på edbpriser.dk?
Den eneste forskel jeg kan finde er at det billige har LAN, det har det dyre
ikke. Hvad har jeg overset?

TIA

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 04-05-03 16:11

Devast8or wrote:

> Hvordan er ECS mobo'er? Er det noget værd eller skal man holde sig langt
> væk fra dem?

Jeg holder mig langt væk fra dem (og gider ikke at hjælpe med problemer
med dem).

Andre skodmærker:
PC-Chips
Matsonic
Jetway
Freetech
AsRock
EagleTec
LuckyStar
Biostar

> Jeg kiggede lidt på K7S5A ATX og prisen ser jo ret udmærket ud (332,- med
> LAN og lyd), men hvis ikke det er noget værd kan det jo være ligemeget. Det
> er iøvrigt til en Palomino 2000+.

Der er talrige problemer med netop denne model.
Søg på K7S5A i denne gruppe.

Et par af dem jeg lige kan huske;
BIOS'en mister indstillingerne engang imellem, og det skyldes ikke et
tomt batteri - gælder dog ikke alle revisioner.
Der er ofte stabilitetsproblemer, hvis man bruger to RAM-moduler.

Fra : Devast8or

Dato : 04-05-03 16:19

Jens C. Hansen [Odense] wrote:

> [...]
> tomt batteri - gælder dog ikke alle revisioner.
> Der er ofte stabilitetsproblemer, hvis man bruger to RAM-moduler.

Ok, tak for svaret. Jeg holder mig væk fra ECS.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Annie & John

Dato : 04-05-03 16:27

Tja, min begejstring for ECS K7S5A kan også ligge et meget lille sted -
selvom flash af bios hjalp gevaldigt.

Når bundkortet er godt - kører systemet som oftest fejlfrit!

Jeg ville hellere ofre lidt flere penge - og så spare en masse tid med at
rode med problemerne, der tit opstår med billige bundkort.

Venlig hilsen
Annie

Fra : LNC

Dato : 04-05-03 16:40

De er lige så gode som det ASUS udgiver omend ikke bedre

Fra : SlowHand

Dato : 04-05-03 20:01

"LNC" <BOoH@it.dk> skrev i en meddelelse
> De er lige så gode som det ASUS udgiver omend ikke bedre

Nej.

/SlowHand

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 04-05-03 21:00

LNC wrote:
> De er lige så gode som det ASUS udgiver omend
> ikke bedre

Så absolut nej, det er det værste lort jeg nogensinde har
eget. Forstærkeren/lydkortet er så dårligt, at jeg ikke
kan sætte højttalere og hovedtelefoner på samtidigt
uden jeg skal skrue _helt_ op for at høre noget.
Den er meget ustabil hvis jeg bruger 2 SD-Ram
moduler, jeg har fået mit byttet 2 gange og der er
stadig problemer med det. Kan ikke anbefale det.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 04-05-03 19:39

> [...]
> Jeg kiggede lidt på K7S5A ATX og prisen ser jo ret udmærket ud (332,- med
> LAN og lyd), men hvis ikke det er noget værd kan det jo være ligemeget.

Hvis du køber det bundkort bør du bestykke det med DDR-RAM, da det er kendt
for at have problemer når du bruger mere end en enkelt SD-RAM klods.

Jeg ville hellere købe et andet billig mærke, Soltek Nforce2 for eksempel.

Fra : KeNzO

Dato : 04-05-03 22:43

Selv har jeg købt Soltek SL-75FRN2-L
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=310292 som kører perfekt
Selv da jeg skulle kigge efter et nyt bundkort kiggede jeg også efter asus,
men jeg synes også at man betaler for navnet.

Fra : Aragorn23

Dato : 05-05-03 08:52

Hold dig væk fra ECS, ramproblemmer, lortelydkort, og gammelt sis chipset...

Fra : michael bennati scho~

Dato : 05-05-03 09:11

hvis du hører til typen der elsker at få en fugleklat i håret, når du er på
vej til en date, eller du elsker at opdage at den sidste bus er kørt, når du
i silende regn har kæmpet dig hen til et busstoppested ude på landet midt om
natten efter en fest..ja hvis du er den type, så køb et ECS bundkort..ellers
for guds skyld..løb skrigende bort når du ser det lortebundkort..
mvh MIchael>

Fra : Aragorn23

Dato : 05-05-03 20:36

Sådan Michael!!!

"michael bennati schou" <michaelschou@oncable.dkNOSPAM> skrev i en
meddelelse news:3eb61c92$0$32047$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Devast8or

Dato : 05-05-03 22:09

michael bennati schou wrote:
> [...]
> ude på landet midt om natten efter en fest..ja hvis du er den type,
> så køb et ECS bundkort..ellers for guds skyld..løb skrigende bort når

Heh, nice beskrivelse. Det er god værkstedshumor :)

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Martin Schultz

Dato : 05-05-03 16:02

"Devast8or" <No@no.blowme> writes:

> Hej med jer,
>
> Hvordan er ECS mobo'er? Er det noget værd eller skal man holde sig langt
> væk fra dem?

Jeg har et ECS K7S5A+. Det har fungeret godt ogstabilt ind til
jeg fandt på at putte 2 SD RAM blokke i. Det kunne den ikke klare uden
at blive ustabil.

Martin

--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Peter

Dato : 06-05-03 22:31

Hej.

Jeg har to maskiner med ECS K7S5A, den ene køre 8-9 timer om dagen og har
gjort det i ca. 1½ år nu uden et eneste problem der har været "bundkort
relateret".
Den anden køre næsten 24/7, og har gjort det i ca. et år, også uden
problemer.
Begge med XP1800 processor.
Så jeg kan ikke se det frygtelige i dette bundkort.

Mvh.
Peter

Fra : Peter

Dato : 06-05-03 22:34

Jeg har for øvrigt også et K7SOM+ fra ECS, som køre med en XP1800 t-bread,
512Mb sd-ram, og den har kørt uafbrudt 24/7 i ca. 1½ måned nu.

mvh.
Peter

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 07-05-03 00:09

Peter wrote:
> Jeg har for øvrigt også et K7SOM+ fra ECS, som køre med en XP1800 t-bread,
> 512Mb sd-ram, og den har kørt uafbrudt 24/7 i ca. 1½ måned nu.

Så er der vel også kun én ram-stang i hvert bundkort, og de er alle
revision 3.x ?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-05-03 23:29

Peter wrote:
> Jeg har to maskiner med ECS K7S5A, den ene køre
> 8-9 timer om dagen og har gjort det i ca. 1½ år nu
> uden et eneste problem der har været "bundkort
> relateret".

Min maskine kører også fint nu, men fuck hvor har
der været mange problemer med det og lydkortet
kan der ikke gøres noget ved!
- Jeg bruger et SB Live! istedet.