Asus P2L97
Fra : Morten & Mona

Dato : 03-05-03 06:35

jeg har købt ny harddisk 40Gb
Men bundkortet kunne ikke finde den. bios ver.1008 (max 32Gb)
så jeg var på asus hjemme side og fandt ver. 1009 og beta ver. 1010.004
kunne ikke installere ver 1009 så jeg prøvede beta ver. og alt gik godt
indtil
maskinnen skulle genstartes herefter stopper den efter den har vist bios
version 1010.004
samt tryk på DEl for at gå ind i bios.
Men ingen ting virker
maskinnen er låst
er der en der kan hjælpe håber ikke det er bundkortet der skal skiftes
mvh morten

Fra : Frank Andersen

Dato : 03-05-03 07:10

Kan du komme ind i bios ?
Kan du ikke flashe tilbage igen ?

Fra : Morten & Mona

Dato : 03-05-03 07:21

Nej
Maskinen stopper med billed på skærmen.
Viser bios versions nr. samt nederst venstre hjørne tryk på
DEL for at komme ind i bios
men skærmen/pc er fast låst
morten

Fra : Thomas Iversen

Dato : 03-05-03 08:13

In article <3eb35fce$0$24675$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Morten & Mona wrote:
> Maskinen stopper med billed på skærmen.
> Viser bios versions nr. samt nederst venstre hjørne tryk på
> DEL for at komme ind i bios
> men skærmen/pc er fast låst

Prøv at hive batteriet ud af bundkortet, vent 10 sekunder og start maskinen

Thomas

Fra : Morten & Mona

Dato : 03-05-03 08:33

Har prøvet det men tak
mvh
morten

Fra : Bent \(Hobro\)

Dato : 03-05-03 09:01

når maskinen kan starte op så gør følgende:
Solution 1: Boot-block BIOS

,Award: The boot-block BIOS will execute an AUTOEXEC.BAT file on a bootable
diskette. Copy an Award flasher & the correct BIOS *.bin file on the floppy
and execute it automaticly by putting awdflash *.bin in the AUTOEXEC.BAT
file.
her kan du læse mere om bios:
http://www.wimsbios.com/
hvis du har problemer med dennen løsning kan du sende mig en mail så skal
jeg hjælpe dig med det
mvh
Bent

Fra : Morten & Mona

Dato : 03-05-03 10:04

Når maskinen starter op vises processor størrelsen samt antal ram,
Bios versionen
Maskinen booter ikke på A drevet ,det er heller ikke muligt at bruge
mus/keyboard
mvh morten

Fra : Thomas Iversen

Dato : 03-05-03 10:51

In article <3eb3860b$0$24619$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Morten & Mona wrote:
> Når maskinen starter op vises processor størrelsen samt antal ram,
> Bios versionen
> Maskinen booter ikke på A drevet ,det er heller ikke muligt at bruge
> mus/keyboard

Står den og søger efter en disk eller noget? Ud med kabler du ikke
skal bruge!

Thomas