Nyt bundkort?
Fra : Carsten Gall

Dato : 02-05-03 19:58

Pludseligt lader det til at mit ECS bundkort, er ved at opgive livet.
Tilsyneladende er IDE 100 controlleren stået af.
Ihvertfald kommer maskinen med en masse underlige skriverier, når stikket
er sat i. Men så snart det tages ud er der intet ivejen.
De harddiske som er tilsluttet den controller, virker heller ikke enkeltvis
på den.

Noget tyder derfor på at jeg er nødt til at investere i et nyt bundkort, men
hvilket? Jeg har en AMD 1900+ processor, så det skal
være med socket A. Jeg har kigget lidt på Soltek SL-75DRV5-C og et Chaintech
CT-7VJDA.
Er det noget skrammel som jeg skal holde mig fra eller??

Carsten

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 03-05-03 00:05

Carsten Gall <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b8uf1i$30k0$1@news.cybercity.dk...

> [...]
Chaintech
> CT-7VJDA.
> Er det noget skrammel som jeg skal holde mig fra eller??

Da jeg kan se, at du oxo har DDR-ram, vil jeg på det varmeste anbefale et
Epox EP-8RDA med N-force2 chipset.
Skulle du få lyst at overclocke eller opgradere til en hurtigere CPU, vil du
kunne køre en hurtigere FSB. med dette chipset.
N-force 2 chipsettet er lige nu det hurtigste og bedste chipset til AMD
socket A processorer.
Du kan bla a. tweake dit system ved at sænke Multiplyer og hæve FSB og på
den måde få mere ud af din CPU uden at hæve clockfrekvensen. Det kræver dog
RAM hurtigere end PC2100
Soltek laver oxo et N-force2 board, men Epox'en har det bedste ry.
N-force 2 boards kan oxo køre dual channel DDR ram, hvilket giver lidt
ekstra i ydelse. (Kræver 2 ens ramstænger)

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Carsten Gall

Dato : 03-05-03 08:35

Frodo Nifinger <jni@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3eb2f77f$0$31967$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]

> N-force 2 boards kan oxo køre dual channel DDR ram, hvilket giver lidt
> ekstra i ydelse. (Kræver 2 ens ramstænger)

Takker for indputtet! men DDR-rammen har jeg nu ikke endnu, men regner
med at købe noget på mandag!
venter lige til efter Weekenden, med at kaste mig ud i "vilde indkøb"!

Hvis der er andre som har bud på fornuftige biundkort til en rimelig
pris, hører jeg meget gerne om det.

Carsten