Intern USB mulighed
Fra : Torben

Dato : 01-05-03 19:43

Hej NG.

Denne post er også postet i dk.edb.hardware

Jeg er totalt lost, og har virkelig brug for noget hjælp.
Jeg har for nogen tid siden købt et Raidmax kabinet, som giver mulighed for
USB udtræk fra motherboard til foran på kabinettet. (2 porte)
Mit motherboard (Soltek SL-75KAV) har pins, som skulle give mulighed for at
kunne tilslutte flere usb porte.
I følge manualen til mit motherboard, skal ledninger fra ekstra USB
tilsluttes sådan her:
http://home19.inet.tele.dk/stoddah/test/usb.gif

Ledningerne i Raidmax kabinettet et ikke sat sammen i et fast stik.
Men det er en masse løse ledninger med stik på enderne.
Der står følgende på stikkene:
VCC1 _ rød ledning
VCC2 _ orange ledning
USB1- _ hvid ledning
USB1+ _ grøn ledning
GND1 _ sort ledning
GND2 _ brun ledning
USB2- _ blå ledning
USB2+ _ gul ledning
Shield _ grå ledning

Og så er det jeg spørger... Hvordan skal jeg tilslutte stikkene?

På forhånd tak for jeres/din hjælp.

--
Best Regards / Venlig Hilsen:
Torben

Fra : phanton

Dato : 01-05-03 21:43

Hej
Det er min bedste overbevisning at de skal kobles således:

Red VCC til rød ledning
White DO - til hvid ledning
Green DO + til grøn ledning
Black GND til sort ledning

Red VCC til orange ledning
White DO - til blå ledning
Green DO + til gul ledning
Black GND til brun ledning

mvh phanton

Fra : Torben

Dato : 02-05-03 18:55

"phanton" <phanton@sol.dk> wrote in message

> Red VCC til rød ledning
> White DO - til hvid ledning
> Green DO + til grøn ledning
> Black GND til sort ledning
>
> Red VCC til orange ledning
> White DO - til blå ledning
> Green DO + til gul ledning
> Black GND til brun ledning

Takker.
Nu virker den ene port, sådan set.
Den registrer hvis man sætter noget til, men den kan ikke finde ud af hvilke
device det er.
Hvis man sætter noget til den anden port (nederste port) sker der slet ikke
noget.

Skal jeg på en eller anden måde "fortælle" windows at jeg har aktiveret USB
port2 på Motherboardet?
Skal jeg ændre noget i BIOS? Skal jeg flytte nogle jumpers?

Alle råd er velkomne!

På forhånd tak..

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 03-05-03 18:21

Nej. Du har tilsluttet ledningerne forkert eller bundkortet er 'futtet af'.

/Claus