Nyt bundkort
Fra : Thomas Krath

Dato : 01-05-03 13:24

Hej!

Det lader til jeg skal ha' nyt bundkort, men ifb. m. skiftet vil ikke
formatere min nuværende HD - hvad gør jeg så?

Jeg har et ECS K7S5A - skal jeg blot købe et nyt eller skal jeg købe et
andet/bedre mærke/model? Hvilket?

Mvh/Thomas

Fra : Rasmus Wæhrens

Dato : 01-05-03 16:53

"Thomas Krath" <tkrath@SLET.hotmail.com> wrote:

>Det lader til jeg skal ha' nyt bundkort, men ifb. m. skiftet vil ikke
>formatere min nuværende HD - hvad gør jeg så?

Jeg har fornylig skiftet mit gamle bundkort (Asus A7V, Via KT133
chipsæt) ud med et Asus A7N8X med nForce2 chipsæt. Samtidig skiftede
jeg processor og RAM.

Efter det nye bundkort var røget i smed jeg blot XP cd'en i
cdrom-drevet, og forsatte til det punkt, hvor man har mulighed for at
reparere Windows. Det tog en halv times tid, hvorefter jeg
reinstallere sp1, og alt kørte som før bundkortskift!

Jeg har udført samme procedure på min lillebrors computer, hvor det
var skift fra en Asus MEZ-M (Intel 815 chipsæt med en Celeron CPU) til
mit gamle bundkort (Asus A7V med Athlon 800). Det gav heller ingen
problemer.

>Jeg har et ECS K7S5A - skal jeg blot købe et nyt eller skal jeg købe et
>andet/bedre mærke/model? Hvilket?

Benyt chancen til at købe et nyt (bedre) bundkort - f.eks. et bundkort
med nForce 2 chipsæt. Her kan du bruge alle de gamle grejer, som du
har skrevet om i news:b8qrs2$1vn3$1@news.cybercity.dk

Personligt ville jeg vælge Asus, f.eks.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264628115
eller evt. deluxe versionen:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264628103
--
Rasmus Wæhrens

Fra : Thomas Krath

Dato : 02-05-03 13:21

> [...]
> reparere Windows. Det tog en halv times tid, hvorefter jeg
> reinstallere sp1, og alt kørte som før bundkortskift!

Tak for tippet!

Jeg har købt et identisk kort med det jeg tidligere havde i maskinen, og nu
virker maskinen igen.

--
Mvh/Thomas Krath