K7S5A og RAM problemer
Fra : Martin Schultz

Dato : 30-04-03 13:51

Hejsa

Jeg har et K7S5A bundkort med 2 PC133 SDRAM klodser. Det ser ud til at
dette gør computeren ustabil i sær i spil og andre krævende ting. Hvis
jeg sætter ram hastigheden ned til 100 mhz eller kun har den ene klods
i (ligegyldigt hvilken) køre det super stabilt.

Jeg kan se anre på nettet har skrevet om ligende problemer. Er der
nogen der kender en løsning?

Martin

Fra : Leony

Dato : 30-04-03 13:59

"Martin Schultz" <msh@vmsbox.cjb.net> skrev i en meddelelse

> Jeg har et K7S5A bundkort med 2 PC133 SDRAM klodser.
> Jeg kan se anre på nettet har skrevet om ligende problemer. Er der
> nogen der kender en løsning?

Kun 1 blok SD-RAM, 2 blokke = ustabilitet.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : JK

Dato : 30-04-03 14:07

On Wed, 30 Apr 2003 14:51:23 +0200, Martin Schultz
<msh@vmsbox.cjb.net> wrote:

> [...]
>i (ligegyldigt hvilken) køre det super stabilt.
>
>Jeg kan se anre på nettet har skrevet om ligende problemer. Er der

Løsningen er at købe DDR ram. Så virker 2 ram klodser stabilt nok (men
1 kan være ligeså godt).
Men K7S5A er ret kræsent overfor ram mærker. Du bør derfor sikre dig,
at du nemt kan få det byttet til et andet mærke, hvis det ikke booter.
Det er sådan testet alene herved.

Til gengæld er pc2100 godt nok. Dyrere pc2700/pc3200 kan godt køre,
men hurtigheden kan ikke udnyttes med det bundkort, kun med dit næste
bundkort. DDR ram har aldrig været billigere, næsten.

mvh

John

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 30-04-03 14:52

JK wrote:

> Løsningen er at købe DDR ram.

Eller bruge en enkelt blok SD RAM.

> Men K7S5A er ret kræsent overfor ram mærker.

Jeg bruger 512MB Kingston PC2700 (333) RAM i mit
K7S5A, da jeg snart er træt af det lorte bundkort.
Specielt lyden er ringe når der sættes hovedtelefoner
og højttalere til samtidig, jeg har dog smidt et SB Live!
i.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-04-03 21:55

Jeg har været heldig et par gange at få det til at virke ved at opdatere
bios. Andre gange måtte pc.en tilbage til forhandleren, som skiftede
bundkortet.
Det "sjove" er, at i hvert fald tidligere kunne man hos Elite Group læse,
at der var konstateret et problem med 2 X ddr ram, som skulle løses med
opdatering af bios, men jeg har kun hørt og set problemt med 2 X sdram.

Kurt

Fra : michael bennati scho~

Dato : 03-05-03 00:07

"Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no> skrev i en meddelelse .
> [...]
> at der var konstateret et problem med 2 X ddr ram, som skulle løses med
> opdatering af bios, men jeg har kun hørt og set problemt med 2 X sdram.

Jeg kan bidrage med at jeg har haft enorme problemer med 2 gange 256 DDR Ram
på k7s5a , og opdateret bios, formateret HD og reinstalleret XP.. intet
hjalp. Selv een af klodserne af gangen kunne den ikke tage..(Kingston
PC2100). Nu har jeg lånt en 1GB stang SDRam PC 133 og sandelig om ikke den
kører som en drøm. Alle problemer er løst og I'm very happy. Mærkeligt i
øvrigt...troede slet ikke den ville tage 1 stang 1 GB, men det ville den
altså
mvh Michael