Kan man teste et bundkort uden ram + cpu ?
Fra : Lars og Jane

Dato : 28-04-03 22:01

Hejsa
Er der nogen måde man kan se om et bundkort virker uden ram+cpu
Grunden til jeg spørger er at jeg har fået et bundkort som kræver en cpu på
mellem
500 -1000 mhz. mensuntes det er for meget at ofre hvis bundbrættet ikke
virker.
vh Lars

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 28-04-03 22:13

Lars og Jane wrote:
> Er der nogen måde man kan se om et bundkort virker uden ram+cpu

Nej, der skal både ram og processor i.

Fra : Villy Jensen

Dato : 29-04-03 08:36

> [...]

> mellem
> 500 -1000 mhz. mensuntes det er for meget at ofre hvis bundbrættet ikke

Du kan del-teste med kun CPU monteret og systemhøjttaler* tilsluttet:

Hvis der kommer biplyde, er der forbindelse mellem mobo og CPU;
prøv så at montere RAM og skærmkort for næste tests...

(Dødt mobo vil ikke afgive 'RAM-mangle-bipsekvens' eller
'grafikkort-mangle-bipsekvens' i systemhøjttaleren ved boot.)

*: På meget nye mobo med onboard lyd kan 'systemhøjttaler' være
erstattet af lydkortudgangen (!)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy