Opgradering af en Compaq Presario 7931
Fra : kalle

Dato : 28-04-03 20:00

Hej gruppe

Jeg håber at i kan hjælpe mig. Jeg er ved at købe ovenstående og skal have
den opgraderet til sønnen.

Har jeg forstået det rigtigt, at bundkortet sætter begrænsning på
grafikkortets størrelse og jeg ikke kan sætte en 32 MB eller 64 Mb i ??

Ved i noget om hvor stor processor jeg kan montere i den?

Grafikbus: 2x AGP (133 MHz)
Implementering: AGP-kort
Hukommelse: 183 MHz SyncDRAM
16 MB (standard) 16 MB (maximalt)

Processor: Type: AMD® AthlonT Klokfrekvens: 550 MHz
Systembus: 200 MHz Implementering: Slot A
Chipset: AMD-751T Northbridge
VIA VT82C686A Southbridge

Fra : JK

Dato : 28-04-03 21:02

On Mon, 28 Apr 2003 20:59:45 +0200, "kalle" <brydsoe@image.dk> wrote:

>Hej gruppe
>
>Jeg håber at i kan hjælpe mig. Jeg er ved at købe ovenstående og skal have
>den opgraderet til sønnen.

Forstår jeg dig ret, er du ved at købe en computer med slotA bundkort.
Det er altså en død sild. Den slotA er udgået, og cpu'erne er gået ud
af markedet for over 1 1/2 år siden. At finde en slotA cpu brugt er
også ret svært.

>Har jeg forstået det rigtigt, at bundkortet sætter begrænsning på
>grafikkortets størrelse og jeg ikke kan sætte en 32 MB eller 64 Mb i ??

Nej, du kan da godt køre et geforce2 med DDR ram i det bundkort. Bare
undgå noget mx. Men det betaler sig ikke med noget bedre end geforce2.

www.demoshop.dk kan du få mange geforce256, der vil være velegnede.

hilsen

John

Fra : Martin Andersen

Dato : 29-04-03 17:03

> Ved i noget om hvor stor processor jeg kan montere i den?

Smid bundkortet og kabinettet ud. Derefter kan du opgradere.