Hjælp til bundkort.
Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 27-04-03 14:15

Kære Ng

Jeg er blevet sat til at skulle samle en computer til en af mine gode
veninder. Hun har så opstillet nogle krav til et bundkort. Dette
bundkort håber jeg så at i kan hjælpe mig med at finde da jeg ikke har
ret meget held med det selv.

Det skal bruges til en AMD baseret maskine med en XP2400+

Hendes krav er:

Skal kunne overclocke.
Dual DDR
Usb2
FireWire.
Indbygget Lan.

Er der nogle der kan hjælpe med det. Og kræver et Dual DDR bundkort ikke
at der benyttes Dual DDR RAM for at Dual DDR overhovedet virker ?

På forhånd tak for hjælpen.
Flemming Jacobsen
Flemming Jacobsen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-04-03 14:27

http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264628103

http://usa.asus.com/products/mb/socketa/a7n8x-d/overview.htm

> Og kræver et Dual DDR bundkort ikke at der benyttes
> Dual DDR RAM for at Dual DDR overhovedet virker?

Det kræver, at der benyttes 2 stk. RAM moduler.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 27-04-03 15:07

On Sun, 27 Apr 2003 15:27:27 +0200, "Mikael Nørrelund Andersen"
<noerrelund@removespamfilterpc.dk> wrote:

>http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264628103
>
>http://usa.asus.com/products/mb/socketa/a7n8x-d/overview.htm

>Det kræver, at der benyttes 2 stk. RAM moduler.

Dvs at får at få 512 Mb ram så skal man kører med 2*256?. Det var da
noget mærkelig noget at man skal bruge 2 moduler for at kunne gøre det.
Men kræver det så også at modulerne er Dual DDR ?
Flemming Jacobsen

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 27-04-03 16:13

On Sun, 27 Apr 2003 16:06:47 +0200, Thunderbird[7100] wrote:

> Men kræver det så også at modulerne er Dual DDR ?

Næh. De skal bare ha' samme kapacitet (mener jeg). Det er også smartest
at de er lige hurtige. At smide en stang PC2100 og en PC3200 samme vil
godt kunne køre, men blive holdt ned på PC2100 niveau.

Jeg har smidt en stang Crucial (PC2100 256MB) og en Kingston (PC2100
256MB) i min søsters maskine (Epox RGA+) og det kører ganske udemærket
med dual channel. Begge blokke er vist fra før den tid hvor der var
noget der hed dual-channel.

--
Lars

Fra : Kim Nielsen

Dato : 29-04-03 11:30

How et works DUALDDR !

Det skal helst være to ens stænger af samme mærke (PS køb dem samtidig hos
den samme forhandler) - der kan være compiltitetsprobroblemer hvis det ikke
er det.- men i praksis går det aligevel godt at at køre 2 forskellige
mærker -- men helst samme hastighed.
Dualddr vil sige at CPU kan læse fr ato Stænger ram SAMTIDIGT, hvilket er
hurtigere en det nomale hvor den kun læser fra en stang ad gangen - hvis man
har 2 stænger i på et mobo som ikke er dualddr. Dvs der er 128 bits adgang
mellem CPU og ram på Dualddr og kun 64 bits adgang adgang med alm DDR mobo.
Altså meget større datastrøm mellem CPU og Ram på et dualDDR mobo. MEN MEN
MEN MEN der er også mange andre ting der også spiller ind ----- så i praksis
er det faktisk kun hvis der er ONBOARD grafik på mobo at det har en virkelig
effektiv virkning DualDDR. man kan mærke ---- så det er lidt en fis i en
hornlygte indtil videre med de DualDDR.

Ps vil også anbefale et Nforce2 bundkort til AMD lige nu -- den bedste
ydelse lige nu til AMD .ASUS A7N8X er et godt valg efter min mening .

Mvh. KIM

"Thunderbird[7100]" <carshark[Spam Frabedes]@carshark.dk> skrev i en
meddelelse news:6tonav4p44ujtu1mi1krarsdk49sl3ibc4@4ax.com...