Mangler hjælp
Fra : KeNzO

Dato : 26-04-03 18:09

Har sat et bundkort i for kammerats far (det er det samme jeg selv har)
SL-75FRN2 + Amd xp 2400 + cpu + en stang ram på 256mb pc2100 i en computer
som virkede fint i 4 dage hvor vedkommende sad ved den og læste noget på
nettet da skærmen gik i sort.

Når jeg starter computeren siger den ikke engang en pip, så er der såsom så
sker der ikke mere.

Er det cpu det er stået af ??
Eller er det ram ?

Alle forslag er imødekommen og på forhånd tak

Fra : Allan H. Bruhn

Dato : 26-04-03 21:24

Har prøvet det med ramfejl.
Altså i ramsoklen på bundkortet.

Når du har en magen til så kan du
bytte en ting af gangen fra den ene til anden.
Og så start med at pille alt ud af maskinen, som
ikke er nødvindig for at starte op.
Når / Hvis du så for liv i den kan du mont.
en ting ad gangen igen ind til fejlen opstår
igen.

Skyder på defekt bundkort eller CPU.

Ved ram fejl kan man tit se startbilledet, hvor den
detekter div. drev. + den BIBér tit flere gange.

Det var blot et bud.

KLIP

Fra : KeNzO

Dato : 26-04-03 22:18

Har prøvet med ram det samme.
har taget cpu`en af bundkort den har en tydelig brunagtig plet på som det
ikke er på min ...har tjekket efter ...såååh det er en cpu det skal retur

Fra : KeNzO

Dato : 26-04-03 22:20

Den bib`er slet ikke og der kommer heller engang et skærmbillede

Fra : Allan H. Bruhn

Dato : 27-04-03 08:44

Jammen men det var fordi du spurgte om det kunne være
ram fejl !

> [...]

Mit bud er bare at det ikke er ramfejl, fordi fejlen melder sig
tit og ofte som nedstående.

Men prøv da mont. din cpu i hans og omvendt, og se hvad der sker ?
Hvis hans kan kører med din cpu er fejlen jo lokaliseret.