ECS K7SEM og AGP grafikkort ?
Fra : Søren Ladegaard

Dato : 26-04-03 12:10

Jeg har lidt problemer med at få systemet til at starte op på grafikkortet i
AGP porten.
MB'et har onboard grafikkort, men jeg har nu sat et Innovision GF4 MX440SE
i.
Jeg har ændret følgende bios indstillinger :

AGP/PCI er sat til AGP.
Firtst boot up device er sat til AGP.

Det er de eneste grafikkort indstillinger jeg kan finde der kunne have noget
med problemet at gøre.

Helt precist består problemet af at der er sort skærm når man starter
pc'eren op, men hvis jeg efter opstart
(jeg kan høre pc'eren boot'er op) reseter, genstarter den rigtig, altså med
billede.
Hvis jeg genstarter fra Win2000Pro, virker det også som det skal, men hvis
jeg derimod lukker og derefter starter
pc'eren op på ny med et tryk på start knappen, mangler der atter
skærmbillede.
Et tryk på reset og den boot'er igen op med skærmbillede.

Er der nogen der har ideer.

--
Søren Ladegaard
s.ladegaardREMOVETHIS@pc.dk

Fra : Thomas Iversen

Dato : 26-04-03 12:33

> Er der nogen der har ideer.

Powerproblem? Når du starter maskinen fra kold belaster du psuen en
hel del mere end når du har den oppe og køre og derefter trykker
reset.

.... men det kan også blot være en biosfejl.

Prøv at hive dine diske fra og start maskinen.

Thomas, Vanløse

Fra : ANGELA CHRISTOPHERSE~

Dato : 26-04-03 14:24

"Søren Ladegaard" <s.ladegaard@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> AGP/PCI er sat til AGP.
> Firtst boot up device er sat til AGP.
>
> Det er de eneste grafikkort indstillinger jeg kan finde der kunne have

Er der ikke, som med onboard lyd et sted i Bios, hvor man kan disable
"onboard chip" (Eller sådan noget)? Eller, måske lidt mindre sandsynligt en
jumper på bundkortet? Har du checket manualen?

Hilsen Finn

Fra : Søren Ladegaard

Dato : 28-04-03 17:16

> [...]
en
> jumper på bundkortet? Har du checket manualen?

Jo man kan vælge imellem Onboard VGA & AGP.
Jeg har selvfølgelig valgt AGP, eftersom det er deri jeg har mont. GF4 MX
kortet.
Jeg har også flash'et den nyeste bios, også uden held.

Fra : Kai L J Rasmussen

Dato : 28-04-03 02:04

Jeg har også sådan et MB, og da jeg satte et Grafik kort i satte jeg det
bare i og så kørte det !

Så hvis noget af det andet ikke virker så prøv at gendanne default bios
indstilling mens det er ud og så sæt det igen

jeg brugte nu et Aopen GF2MX400

--
Hilsen Kai

..... WWW.ABOU.DK)

Fra : Søren Ladegaard

Dato : 28-04-03 17:21

> Jeg har også sådan et MB, og da jeg satte et Grafik kort i satte jeg det
> bare i og så kørte det !

Gid det var mig

> Så hvis noget af det andet ikke virker så prøv at gendanne default bios
> indstilling mens det er ud og så sæt det igen

Er forsøgt.

> jeg brugte nu et Aopen GF2MX400

Jeg brugte et Innovision Tornado GF4MX 440SE 64Mb DDR.

Fra : Søren Ladegaard

Dato : 28-04-03 17:19

Her er en opfølgning.

Dette er hvad ECS support har skrevet til mig :

Sehr geehrter Herr Ladegaard,

VGA-Adapterkarten mit älterem VGA-BIOS, werden vom Mainboardbios nicht
erkannt. Führen Sie bitte ein Biosupgrade durch.
Mit freundliche Grüssen
Elitegroup Support

Jeg har flashet den nyeste bios, uden bedre resultat.

Fra : Annie & John

Dato : 04-05-03 16:59

Hej Søren,

Jeg havde et K7S5A - som ikke kunne starte med grafikkortet (Nvidia Geforce2
MX 400), når der var flere end 512 MB ram i maskinen.

Det kan være en god ide at fjerne de originale grafikkortdrive og installere
et standard grafikkort inden systemet lukkes ned for installation af det nye
kort - du kan altid disable onboard-grafikkortet senere. Det kan med fordel
bruges til dual-monitor.

Venlig hilsen
Annie