Killinger
Fra : Uffe Thomsen

Dato : 25-03-01 16:31

Hej allesammen

Vi er så heldige at vores lille freyamis har fået killinger torsdag nat og
alle der er vilde med katte synes jeg da lige skulle tage et kig forbi vores
hjemmeside og se de dejlige små killinger og hvis der skulle være nogen der
er interesseret i en killing når de er 10 uger gamle må i da meget gerne
skrive.
Vi bor i Viborg.

www.ilderogkat.subnet.dk

Hilsen Stell & Uffe.

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 25-03-01 16:39

Killinger BØR aldeles ikke tages fra moderen før de er MINIMUM 12 uger gamle -
det andet er hamrende uheldigt, skadeligt og burde være ulovligt!!!
Undskyld den sure tone, men kommende ejere risikerer at få urenlige katte, og
derved er chancen endnu større (den er jo desværre stor nok i forvejen) for, at
killingerne ender i en grøftekant, hos dyrlægen eller hos Kattens Værn. Der
findes desuden en nyhedsgruppe for køb/salg af dyr...
- Gitte

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 25-03-01 16:46

Uffe Thomsen <uffe_thomsen@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:99l30e$18g0$1@news.cybercity.dk...
> Hej allesammen
og hvis der skulle være nogen der
> er interesseret i en killing når de er 10 uger gamle må i da meget gerne
> skrive.

<> jeg tror ikke der er nogen i denne gruppe der er interesseret i en
killing på kun 10 uger .... idet de fleste i gruppen akkurat som jeg holder
på at en killing skal være mindst 12 uger inden den forlader modermissens
skørter.

MVH
Ami

Fra : Maj-Britt

Dato : 25-03-01 17:26

Hej

Tillykke med killingerne Men som også Gitte og Annemarie har sagt, vil
jeg indstille til, at I beholder killingerne hos den stolte mor indtil de
minimum er 12 uger af hensyn til deres videre trivsel Som Gitte
påpegede ser man desværre alt for ofte ( også her i NG'en ) at folk får
problemer med urenlige katte og langt de fleste gange skyldes dette, at
katten er taget for tidligt fra sin mor. Hvis I er i tvivl så kontakt
Kattens Værn eller Inges kattehjem, som har informationer om emnet ( og en
masse triste beviser på at mange uønskede katte havner hos dem pga.
urenlighed som følge af dette ) Jeg har selv haft en kat ( Coco ) som jeg
fik da hun og hendes bror ( som jeg stadig har ) var 6 uger gamle. For at
gøre en lang og træls historie ultra kort udviklede Coco sig til en psysisk
ustabil og meget urenlig kat, som jeg i samråd med min daværende dyrlæge fik
aflivet for snart 3 år siden ( hun blev kun 4 år gammel ). Jeg håber
virkelig I seriøst vil overveje ( og helst mere end det ... ) at beholde
killingerne til de er + 12 uger for at sikre dem de bedste levevilkår som
voksne katte.

Mvh Maj-Britt

Fra : Uffe Thomsen

Dato : 26-03-01 09:14

i må meget undskylde at vi har skrevet 10 uger da jeg skrev dette til
forummet tænkte jeg på vores små ildere hvalpe og de kommer hjemme fra når
de er 10uger og ja jeg giver jer fuldstædigt ret i at de først må komme
hjemme fra når de er 12uger håber det er på plads

Hilsen Stella & Uffe

Fra : Maj-Britt Hansen

Dato : 26-03-01 09:41

Hejsa,

Puha det var en lettelse og super godt at høre

Mvh Maj-Britt

Fra : trine

Dato : 27-03-01 18:05

iiiiihhhh altså....jeg kan ikke komme ind på jeres side via det link du har
sat ind????
Man er jo lidt nysgerrig

Mvh
Trine

Fra : Uffe Thomsen

Dato : 27-03-01 22:44

Jeg skriver lige linket igen www.ilderogkat.subnet.dk

Hilsen Stella & Uffe.

Fra : Uffe Thomsen

Dato : 28-03-01 11:05

Hej Trine...

Nu køre siden igen på www.ilderogkat.subnet.dk

Fra : Uffe Thomsen

Dato : 28-03-01 09:25

det ser ud til at subnet siden ikke køre længere, menvi flytter nok vores
siden et andet sted hen så alle har en mulighed for at se de små nye

Fra : trine

Dato : 28-03-01 16:57

Hej Uffe

Jeg har været inde og kigge....komplimenter til den nybagte mor!! *SS*

Trine