VB.Net datotid problem
Fra : Kenneth Andersen

Dato : 17-05-03 13:18

Dim xdate as date
xdate = Format(monthCalendar1.SelectionStart, "dd-MM-yyyy")

Denne er:
Format(monthCalendar1.SelectionStart, "dd-MM-yyyy") = "15-05-2003"
Men xdate bliver "#5/15/2003#"

Hvorfor dette.???

Fra : Keld Nygaard

Dato : 17-05-03 13:32

"Kenneth Andersen" <kenneth@boxmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Denne er:
> Format(monthCalendar1.SelectionStart, "dd-MM-yyyy") = "15-05-2003"

Da xdate er formateret som date, vil formatet på denne følge PC'ens
indstilling
Hvis du istedet bruger string, kan du bestemme formatet:

Dim strDate as string
strDate = Format(monthCalendar1.SelectionStart, "dd-MM-yyyy")

(Hvis du vil have 2 cifre i dage, skal du bruge "DD-MM-yyyy")

/Nygaard

Fra : preben nielsen

Dato : 17-05-03 14:45

> [...]
>
> Denne er:
> Format(monthCalendar1.SelectionStart, "dd-MM-yyyy") =

monthCalendar1.SelectionStart er allerede en Date (formoder jeg).
Med Format() konverterer du den til en string, som du forsøger at
putte ind i xdate (som er Date) hvorved VB.NET konverterer din
string til en Date. Summa Summarum, du har intet opnået - eller
sikkert ikke det du ønskede at opnå.

Du skal beslutte dig for om du ønsker at opbevare din Date eller
om du ønsker en tekst som viser datoen i er menneskeligt
genkendeligt format.

Dim xdate as date
Dim xdatestring as String

xdate = monthCalendar1.SelectionStart

xdatestring = Format(xdate, "dd-MM-yyyy")

> Men xdate bliver "#5/15/2003#"
> Hvorfor dette.???

Fordi du havde rod i typerne

--