liggende øre
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 16-05-03 17:40

Hejsa alle sammen

Jeg har længe undret mig over at Nicki meget tit og ofte, ja stort set
altid, lægger sine øre tilbage, og kan se meget bedrøvet ud. Er der nogen
der kan gi' mig en forklaring på dette?

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Lotte Jensen

Dato : 16-05-03 15:34

Hej
jeg har hørt at det skulle betyde at hunden er lidt nervøs når den ligger
ørene tilbage jeg har selv en der gør det hele tiden
hilsen Lotte

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 17-05-03 17:14

Hej Lotte

"Lotte Jensen" <lottehansine@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
> jeg har hørt at det skulle betyde at hunden er lidt nervøs når den ligger
> ørene tilbage jeg har selv en der gør det hele tiden

Jeg tvivler på han er nervøs, for han viser ikke andre tegn på navøsitet,
tvært om, han er en rigtig lille kvik fyr, der ikke er bange for noget
næsten ).

Men er det ikke dig der også har en gårdhund?, måske ligger det bare til
racen.

Tak for dit svar i øvrigt

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Søs D. Jensen

Dato : 17-05-03 19:29

Hej Bolette

Det kan være et underlegenhedssignal / dæmpende signal, men hundene bruger
det også meget når de vil vise, at de er venlige.
--
KH
Søs

Fra : Pia J

Dato : 17-05-03 21:45

"Søs D. Jensen" <emma@email.dk> wrote in message
> Hej Bolette
>
> Det kan være et underlegenhedssignal / dæmpende signal, men hundene bruger
> det også meget når de vil vise, at de er venlige.

Begge mine hunde gør det når jeg snakker til dem og de så glædestrålende
kommer vimsende hen til mig, vrikkende med hele kroppen og hilser. Deres
ører ryger frem på navnet, og så tilbage når de hilser. På mig virker det
netop som Søs siger, de viser venlighed og (forhåbentlig) glæde over at se
floklederen og prøver at smigre sig ind på mig ved at opføre sig som
hundehvalpe. Og det er bestemt ikke fordi jeg ser truende ud, faktisk tror
jeg, jeg er en anelse for lalleglad selv når jeg hilser, for de ser jo så
søde ud.

:Pia

Fra : Dharma

Dato : 18-05-03 01:11

Hej Bolette!

Det er det man kalder "flinkeører". Det er faktisk for at vise dig, at
han gerne vil i kontakt og at han viser en form for venlighed. Så tag
endelig imod ham med disse ører.

Hej igen!

http://www.kandu.dk/

Fra : René Kofoed

Dato : 18-05-03 12:20

Hejsa.
Det lyder logisk for mig. Min schæfer med de fineste opstående ører, gør det
også specielt når han vil nusses. (samtidig med at han enten piver, hyler
eller direkte skriger. (han "snakker" ufatteligt meget.))
Den gamle kommer også luskende med tilbagelagte ører når hun vil nusses.
- Og det hjælper, for hvem kan stå for ens guldklumper, når de kommer på
denne måde!!!
MVH Susanne.