Text - box
Fra : Carsten Petersen

Dato : 16-05-03 15:04

Hej News Group!

Jeg har et textfelt hvor jeg gerne vil have vist en Msgbox hvis der ikke er
indtastet
noget i boksen og hvis der er indtastet noget bliver Msgboxen ikke vist.

Hvem kan hjælpe mig med dette???

Mvh

Carsten Petersen

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 16-05-03 15:31

"Carsten Petersen" <carsten.p@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> indtastet
> noget i boksen og hvis der er indtastet noget bliver Msgboxen ikke vist.

Ikke *helt* forstået, men noget i retning af...

If Text1 = "" Then
MsgBox "Text1 må ikke være tom"
End If

- skal det foregå ved selve indtastningen...? Så læg koden i Text1_Change()
eventen

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : csvendsen

Dato : 16-05-03 15:34

"Carsten Petersen" skrev d. 16-05-03 15:04 dette indlæg :
> [...]
ikke er
> indtastet
> noget i boksen og hvis der er indtastet noget bliver Msgboxen ikke

Prøv med følgende kode i formularen:

Private Sub textfelt_LostFocus()
If Me.textfelt.Text = "" Then 'Fejlmeld hvis feltet er
blankt
MsgBox "Dette felt skal udfyldes", vbCritical
Me.textfelt.SetFocus 'og markør tilbage til
feltet
End If
End Sub

http://www.kandu.dk/