Spy on printer
Fra : Keld Sørensen

Dato : 16-05-03 05:58

Hej med jer !

Har nogen af jer et link til en god printer-spion ?

En lille program - gerne codet i VB - som kan bl.a. kan returnere
en KOPI af det som skrives på en printer. Printeren er en netværks-
printer, som jo bruges af mange på nettet.

Der findes en Karens, men jeg kan ikke få den til at virke, og jeg tvivler
på den kan give mig en KOPI af det udprintede.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 16-05-03 10:10

Er det ikke nemmere at sætte sin printerspooler til at bevare de
udprintede jobs istedet for at slette dem (som er
standardindstillingen) ?
/Hans

Fra : Keld Sørensen

Dato : 16-05-03 16:21

Helt sikkert - men jeg har ikke adgang til spooleren.

mvh'

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 16-05-03 22:45

Keld Sørensen skrev:
> Helt sikkert - men jeg har ikke adgang til spooleren.

Så har du vel formentlig heller ikke adgang til printerens operativsystem,
og muligheden for at installere egne programmer i den er nok ikke lige
indenfor rækkevidde.

Hvis du har mulighed for at sætte en LAN-pakke-sniffer på det LAN-segment,
som printeren sidder på, skulle det være en smal sag at opsnuse al trafik
til printeren.

Men jeg kan ikke se at opgaven har meget med VB at gøre...

-------
Tomas

Fra : Keld Sørensen

Dato : 17-05-03 05:59

Hvus nu det går ligeså meget på at finde ud af, hvordan det gøres i VB - så
har det vel noget med VB at gøre.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 17-05-03 10:27

On Sat, 17 May 2003 06:59:25 +0200, "Keld Sørensen"
<SLET-KS@ks-data.dk> wrote:

>Hvus nu det går ligeså meget på at finde ud af, hvordan det gøres i VB - så
>har det vel noget med VB at gøre.
VB er nok ikke det rigtige værktøj til opgaven ? Opgaven lugter lidt
af at du ønsker adgang til informationer der ikke er tiltænkt dig.

>"Tomas Christiansen" <toc-01-nospam@blikroer.dk> skrev i en meddelelse

Kun hvis der et en printer der "arbejder selvstændigt" (hvor hele
jobbet behandles i printeren)
..
De printere der får foretaget behandlingen af jobbet på en PC/Spooler,
vil nok ikke give noget udmildbart brugbar output fra en sådan
sniffning.

/Hans

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 18-05-03 22:36

Hans Kjaergaard skrev:

> VB er nok ikke det rigtige værktøj til opgaven ?

Det svarer lidt til at gå ind i hos en issenkræmmer og bede om at se på et
højkvalitets smykke med diamanter til 10.000 kroner.

> Opgaven lugter lidt af at du ønsker adgang til informationer der ikke er
tiltænkt dig.

*lidt* ?

> [...]
> De printere der får foretaget behandlingen af jobbet på en PC/Spooler,
> vil nok ikke give noget udmildbart brugbar output fra en sådan

Brugbar? Hvem taler om brugbar?
Der ønskes en rå kopi.
Hvis denne kopi sendes til printeren igen eller til en anden lignende
printer, skulle det samme gerne blive printet igen, oder... ?

-------
Tomas