Love Shop
Fra : Michael Hjorth

Dato : 15-05-03 23:42

Hej

Jeg er lige kommet hjem fra Love Shop koncert på Gimle i Roskilde, og
der er kun et at sige:

Hold kæft hvor var det godt!

De spiller virkeligt godt og de var ikke til at stoppe, vi fik noget i
retning af 2 1/2 time uden pause. En stor oplevelse.

Michael.

Fra : Peter Theglev

Dato : 16-05-03 20:18

Hvad spillede de? Alle klassikerne (der er jo en del, synes jeg).
Eller var det primært nyere materiale (Alle Har En Drøm At Befri må
meget gerne være på set-listen!)

Peter

Fra : Michael Hjorth

Dato : 16-05-03 23:08

Peter Theglev wrote:

> Hvad spillede de? Alle klassikerne (der er jo en del, synes jeg).
> Eller var det primært nyere materiale (Alle Har En Drøm At Befri må
> meget gerne være på set-listen!)

Det var ikke en "greatest hits" koncert, fokus var på det nyere
materiale krydret med nogle at bedste gamle.

En komplet set-liste kan jeg ikke give dig, da jeg er meget dårlig til
at huske sang-titler, men de spillede hovedsageligt numre fra National
og Anti (og det er jo heller ikke så ringe). Alle Har En Drøm At Befri
var bestemt på listen. Hvis du har læst anmeldelsen af koncerten i
Ålborg på Gaffas hjemmeside
(http://www.gaffa.dk/anmeldelser/view.php?mreview_id=26031) så er den
setliste vist meget dækkende, vi fik bare langt flere ekstranumre
Måske er der en her i gruppen med klæbehjerne som kan ryste den eksakte
set-liste ud af ærmet??

Da de blev kaldt frem anden gang var de ikke til at stoppe, og der fik
vi 6 (så vidt jeg husker) numre af de bedste hvor sluttede med to
fantastiske versioner af "En Nat Bliver Det Sommer" og "Du Er Kommet For
At Gå".

Michael.

Fra : Troels

Dato : 16-05-03 23:26

> [...]
> setliste vist meget dækkende, vi fik bare langt flere ekstranumre
> Måske er der en her i gruppen med klæbehjerne som kan ryste den eksakte

I følge http://www.svingninger.dk/forum/viewtopic.php?t=3121 blev der altså
også spillet langt flere ekstranumre end dem Gaffa nævner... Deres
journalist skulle vist nå den sidste bus ser der ud til, for de sidste
mangler da ihvertfald...

/Troels

Fra : Michelle

Dato : 19-05-03 07:43

"Michael Hjorth" <mhjorth1@netscape.net> wrote in message
> [...]
> vi 6 (så vidt jeg husker) numre af de bedste hvor sluttede med to
> fantastiske versioner af "En Nat Bliver Det Sommer" og "Du Er Kommet For

Sounds like it must have been a cool concert. Did you say you saw them in
Roskilde, Denmark? Did you record it? Were there any t-shirts for sale at
this concert? What did they look like? :) I read the Love Shop posts and I'm
pretty sure I understood everything that was said but just to clarify
one thing did you say that they played for 2 1/2 hours with no breaks?
Concerts over here usually last one hour, is Love Shop an exception in
Denmark? Or was this unusual even for them? One last question :) did they
make a video for their new album?

*Michelle*
--
Paint me a wish on a velvet sky

Fra : Michael Hjorth

Dato : 19-05-03 22:30

Michelle wrote:

> "Michael Hjorth" <mhjorth1@netscape.net> wrote in message
>
> Sounds like it must have been a cool concert. Did you say you saw them in
> Roskilde, Denmark?

Yes, they played at Gimle at small venue in Roskilde with room for a few
hundred people. A very nice place in which I've heard many great
concerts.

> Did you record it?

No, I just enjoyed the music at the moment. Bearing in mind the memory
of a great concert

>Were there any t-shirts for sale at this concert?

I didn't see any, so I don't think so.

> What did they look like? :)

They looked great, and it seemed like they vere having a good time too.

> I read the Love Shop posts and I'm
> pretty sure I understood everything that was said but just to clarify
> one thing did you say that they played for 2 1/2 hours with no breaks?

Correct, they only left the stage two times for a few minutes before the
two encores.

> Concerts over here usually last one hour, is Love Shop an exception in
> Denmark? Or was this unusual even for them? One last question :)

It is quite usual that a concert lasts between 1 and 2 hours, but beyond
two hours is unusual. However as far as I understand they have played
quite long shows on this mini-tour with only 5 dates.

> did they
> make a video for their new album?

Don't know, there was no video-recording at this concert.

Michael.

Fra : Michelle

Dato : 20-05-03 01:33

Hej Michael!

Thanks for answering my questions. Do you have any footage of Love Shop,
bootlegs or b-sides?

*Michelle*