skovflåt
Fra : lovend

Dato : 15-05-03 18:09

Hej i gruppen

Vores lille sofie har fået en skov flåt på halsen jeg har først lige opdaget
det for en time siden og da jeg var midt i madlavningen kunne jeg ikke lige
tage mig af det med det samme og nu er den selvføljelig hoppet af den var
meget stor lignede faktisk en snegl da jeg så den først.

Men det jeg vil spørge om er hun er en smule hævet der hvor flåten har
siddet og hun er ikke vild med at jeg rører ved det er det noget jeg skal
gøre noget ved eller er sådanne dyr (flåten) uskadelige?

Mvh Mads

Fra : Jynis

Dato : 15-05-03 19:16

"lovend" <lovend@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> siddet og hun er ikke vild med at jeg rører ved det er det noget jeg skal
> gøre noget ved eller er sådanne dyr (flåten) uskadelige?

Hej Mads
Det er almindeligt at det sted hvor flåten har siddet er lidt hævet . Du
skal holde øje med om det bliver rødt eller betændt omkring stedet. Det er
ikke så tit der kommer komplikationer. Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 15-05-03 20:40

Du kan vaske med en mild sæbeopløsning, og så skal du holde øje med stedet i
nogle uger. Hvis der kommer en rød plet omkring bideet, _kan_ hun være
smittet med borreliose (den sygdom, der også angriber mennesker). Katte er
vistnok mindre modtagelige for smitten end mennesker, men det kan altså ske.

Mvh. Else.

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 15-05-03 20:58

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> skrev i en meddelelse
>. Hvis der kommer en rød plet omkring bideet,>

LOL - jeg mente selvfølgelig omkring biddet - ved ikke, hvor det bidét kom
fra.*GG*

Mvh. Else.