Min tip-oldefar.
Fra : Percy Mathiesen

Dato : 15-05-03 16:02

Jeg er på bar bund vedr. min tip-oldefar, er der nogen som
har noget, der kan hjælpe mig videre.
Navn: Niels Rasmussen g.m. Marie Magdalene Johansen, i 1851
boede de i Mikkel Bryggersgade matr.100(Nr.8 idag.)Kbh. der blev
min olde-far født Johan Anton Ewald R. er ikke i FT.1850 osv.
Percy Mathiesen

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 15-05-03 17:40

On 15 May 2003 15:02:14 GMT, Percy Mathiesen <percy@oncable.dk> wrote:

> [...]
> boede de i Mikkel Bryggersgade matr.100(Nr.8 idag.)Kbh. der blev
> min olde-far født Johan Anton Ewald R. er ikke i FT.1850 osv.

Hvad mener du med, at han ikke er i FT? Har du søgt ham i FT på
landsarkivet eller har du bare søgt online?

Hvis det online, du snakker om, så er det egentlig klart. Mikkel
Bryggersgade ligger i Vester Kvarter og FT-1850 for det er fortsat
under indtastning, så der finder du naturligvis ikke noget.

I FT-1845 Vester Kvarter er der kun en Niels Rasmussen:

Kilde: FT-1845
Navn: Niels Rasmussen Køn: M
Alder: 28 Civilstand: Ugift
Erhverv: Tjenestefolk
Fødested: Gimming Sogn, Randers Amt
Sogn: Vester Kvarter Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: Vester Kvarter
Husstands-/familienr: 8 Matr.nr/adresse: Filosofgangen 253, Stuen
Antal familier/hus: 1
Indtastningsnr: C4240 Løbenr.: 7710

Men når du har adressen i 1851, burde han da være til at finde i
FT-1850, FT-1855 eller politiprotokollerne.
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk