Godt initativ, dårlig samarbejdspartner. (~
Fra : Heidi Bojsen

Dato : 15-05-03 16:06

Hej!!

Skal have Mitzy neutraliseret og havde bestilt tid hos en i Bramming, der
for længe siden var blevet anbefaldet herinde.
Men så, så i forgårs i vores lokal avis at "Als og Sundeved's kattefond" gav
tilskud til neutralisering af katte. Jeg ringede og man skulle selv betale
500,- pr kat. Fint det var billigt for neutralisering, øremærkning og
vacination. Så jeg bestilte til både Mitzy og affaldskatten Tox.
Ringede idag og snakkede med dyrelægen fra Bylderup-Bov dyreklinik, havde
nogen spørgsmål ang. hvormeget han fjernede og hvor stort et ar hun ville
få. (Da hun skal på udstilling i Kruså d. 28 juni)Det kunne han ikke rigtigt
give noget svar på. Var ved at falde død om da jeg sagde jeg at vi gik på
udstillinger med hende (Mitzy), for hvis jeg kunne betale flere tusinde
kroner for en kat kunne jeg også betale hvad det koster at få hende
neutraliseret. Det er en huskat, som jeg ikke har givet noget som helst for.
Det kunne han ikke forstå.
Ang Tox spurgte jeg til hvordan jeg kunne finde ud af om hun er med
killinger, hvor til jeg fik svaret det var underordnet, de fjernede bare det
hele.
Der ud over var han temlig uforskammet over for mig og mine spørgsmål.
Derfor har vi i aften ringede og aflyst det igennem kattefonden og køre til
Bramming (manden tager 2 weekenders arbejde for at dække udgifterne) og få
neutraliseret Mitzy og tjekkede Tox igennem. Og er hun ikke med killinger
bliver hun også neutraliseret.
Det er synd for kattefonden at de samarbejde med en sikkert udemærket
dyrelæge, som ikke kan svare på simpel spørgsmål, men kun udføre op til 200
neutraliseringer om året. Tænk hvis der er nogen der spørge om noget, det
kan man ikke have.
Skulle lige have luft fordi jeg synes det er synd for kattefonden for det er
et godt initativ, men trist at det kan ødeklægges pga en uforskammet
dyrelæge.

Knus Heidi

Fra : Jette

Dato : 15-05-03 16:45

"Heidi Bojsen" skrev:
[klip]
> Skulle lige have luft fordi jeg synes det er synd for kattefonden for det
er
> et godt initativ, men trist at det kan ødeklægges pga en uforskammet
> dyrelæge.

Det var da utroligt... enten har han haft en dårlig dag, eller også er han
bare sådan :-/
Gjorde du kattefonden opmærksom på, at de samarbejder med sådan en læge? De
burde næsten have det af vide... han virker ikke særlig dyrevenlig...

Mvh. Jette

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 15-05-03 16:46

"Jette" <jniREKLAMER@NEJTAKomnix.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
De
> burde næsten have det af vide... han virker ikke særlig dyrevenlig...

Ja, de har fået det afvide. Og han var ked af at det var den mandlige
dyrelæge vi snakkede der skulle være en anden der er utrolig sød og
hjælpsom.
Men han havde også samarbejde med en i Sønderborg, men der er næsten lige så
langt som til Bramming.

Knus
Heidi

Fra : Ragna

Dato : 15-05-03 16:49

>Og er hun ikke med killinger bliver hun også neutraliseret.

Det kan godt lade sig gøre at neutralisere hende, selv om hun skulle være
med killinger.
Problemet har været diskuteret i gruppen før, og der kom det frem, at det
ikke komplicerer operationen.
Så medmindre du rent følelsesmæssigt har noget imod det, kan du bare lade
dyrlægen fjerne evt.fostre sammen med livmoderen.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 15-05-03 16:59

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så medmindre du rent følelsesmæssigt har noget imod det, kan du bare lade
> dyrlægen fjerne evt.fostre sammen med livmoderen.

Ja ved godt at man bare kan fjerne killingerne. Men det vil jeg ikke have.
Hvis hun er med killinger for hun lov til at få dem og så finde vi hjem til
dem bagefter. Og hvis vi ikke kan finde hjem til dem, må vi selv beholde
dem. Har man sagt a må man også sige B. Hun har været igennem nok.

Knus
Heidi

Fra : Frederiksen

Dato : 15-05-03 17:22

> [...]
> dem bagefter. Og hvis vi ikke kan finde hjem til dem, må vi selv beholde
> dem. Har man sagt a må man også sige B. Hun har været igennem nok.

Katten er med garanti ligeglad. Hun ved jo ikke, hvad det vil sige, og der
kunne jo komme 8 killinger ud af det, som alle sammen skal neutraliseres = 8
gange så mange penge.

Mvh Maria

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 15-05-03 18:04

> [...]
> kunne jo komme 8 killinger ud af det, som alle sammen skal neutraliseres =

Det er meget mulig hun er ligeglad, men jeg vil ikke bestemme hvem der leve
og hvem der skal dø. Hvis hun får 8 killinger, jamen så må vi finde de penge
et sted. Så nemt er det.
Men regner alligevel ikke med at det blive et problem at komme af med
killinger. Kender flere der er interseret i killinger efter hende.

Knus
Heidi

Fra : Mette Mejdahl

Dato : 16-05-03 09:33

> [...]
> kunne jo komme 8 killinger ud af det, som alle sammen skal neutraliseres =

Hejsa!

Der er jeg nu ikke helt enig.
Det kommer så sandelig an på hvor langt katten er henne;
Mens jeg arbejde hos kattens værn i Aalborg, fik vi en kat ind, som var med
killinger. Der var ca. 1 uge til katten skulle føde, da killingerne blev
fjernet.
Den første uge efter indgræbet, gik hun konstant og miavede højt og
kaldende, derefter fortog det sig langsomt.

Self. er der ingen ben i at fjerne killinger der ikke er ret udviklede, og
der har vi heller ingenting kunnet mærke hos "mor-misserne" så der er vi
fuldt ud eninge

Derudover synes jeg at det er dejligt at høre at du, Heidi, er klar til at
tage konsekvensen, hvis din kat er med killinger
Gid alle var sådan!

Mvh. Mette

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 16-05-03 11:30

> Derudover synes jeg at det er dejligt at høre at du, Heidi, er klar til at
> tage konsekvensen, hvis din kat er med killinger
> Gid alle var sådan!
>
> Mvh. Mette

Hej!!

Mange tak for de fine ord.
Nu finder vi jo ud af om en uge om hun er med killinger, jeg tror det ikke.
For hun er meget udmagret omkring maven, den falder ligesom indaf. Men vi
ved jo ikke hvor længe hun har løbet rundt frit.
Men den tid, den sorg/glæde.

Knus
Heidi og Tox der har det som blommen i et æg, og Mitzy der er død
nysgerrig men ikke tør når den kommer med underlige lyde.

Fra : Frederiksen

Dato : 16-05-03 22:41

> 8

> Der er jeg nu ikke helt enig.
> Det kommer så sandelig an på hvor langt katten er henne;

Nu forstod jeg på indlægget at hun var "stemplet" for ret nylig - man bør
ikke få fjernet noget som helst en uge før fødsel (det svarer vel til en
måned for mennesker, og det byder man forhåbentlig ikke nogen).

Mvh Maria

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 17-05-03 07:54

> [...]
> ikke få fjernet noget som helst en uge før fødsel (det svarer vel til en
> måned for mennesker, og det byder man forhåbentlig ikke nogen).

Hej Maria.

Vi ved slet ikke om hun har været i nærkontakt med en hankat. Som jeg har
skrevet i en anden tråd, er det en kat vi har fundet, meget sulten og
rimmelig tynd. Så hun var 3 uger henne eller 1 uge. Vi aner det ikke!
Som sagt jeg tror ikke hun er med killinger for der er intet at se på hende.
Men nu får vi at se, hun har tid hos dyrelægen på fredag.

Knus
Heidi

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 15-05-03 20:37

Bare en lille tanke: Det er vel ikke vor gamle "ven" Jens Breth Hansen, der
spøger?

Mvh. Else.

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 15-05-03 20:40

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Bare en lille tanke: Det er vel ikke vor gamle "ven" Jens Breth Hansen,
der
> spøger?
>
> Mvh. Else.

Hej Else.

Nej det er ikke vores gamle ven, selvom han lød ligeså dum.

Knus
Heidi