for gammel?????????
Fra : Lotte Jensen

Dato : 14-05-03 15:52

Hej Mit navn er Lotte
jeg har en hund der hedder Dalja hun er 4 år en dansk svensk gårdhund nu vil
jeg spørge kan man lære en 4 årig hund endnu eller kan man kun nå de er
hvalpe f.eks hvis nu hunden trækker meget i hundesnoren
hilsen Lotte

Fra : Bullmarks

Dato : 15-05-03 16:41

Lotte Jensen <lottehansine@hotmail.com> skrev:
>Hej Mit navn er Lotte
> [...]

-
Hej Lotte !
Du kan måske godt lære Dalja at gå pænt i snor, hun er ikke for
gammel til at lære. Dansk/Svensk-Gårdhund kan blive meget gamle,
har selv haft en, hun blev 14 år, hun lærte at gå pænt da hun var
omkring 6 år. Så du kan roligt gå i gang med at træne hende.
Held og lykke med det.
Hilsen
A Pedersen
www.sitecenter.dk/flemse34/

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 15-05-03 19:15

Hej Lotte

"Lotte Jensen" <lottehansine@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Nejjjjj, en gårdhunde ejer, det er jeg glad for at læse, har nemlig en
gårdhund selv en han på 2 år

> [...]
> jeg spørge kan man lære en 4 årig hund endnu eller kan man kun nå de er
> hvalpe f.eks hvis nu hunden trækker meget i hundesnoren

Det tror jeg sagtens man kan, dog tager det nok bare lidt længere tid. Jeg
forsøger hele tiden at lære Nicki nye ting, og det går sådanne fint nok
selvom han ikke er hvalp mere. Den med at trække i snoren har jeg også
forsøgt at lære Nicki ikke at gøre ( desværre uden held ), han trækker
stadig, men knap så meget efter han har sele på istedet for halsbånd. Men
jeg tror bestemt det kan lade sig gøre.

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : skingur

Dato : 15-05-03 23:53

"Bolette Nielsen" skrev d. 15-05-03 19:15 dette indlæg :
Kig under tips, "12 tips til hundeejere", find "hundeskolen trofast" og
fyr løs...

http://www.kandu.dk/

Fra : Ann K

Dato : 16-05-03 00:52

Hejsa.
En hund bliver aldrig for gammel til at lære noget nyt!
Og den vil nyde at få lov til at bruge sin hjerne på forskellige nye øvelser

Mvh Ann