Elvis koncert
Fra : Ken Larsen

Dato : 15-05-03 09:08

Er der nogen som kender titlen på den koncert med Elvis, hvor han griner sig
igennem et af numrene?

Hvis ja, ved nogen så hvor den kan købes på DVD?

--
MVH
Ken Larsen

"I can´t believe it, I can´t believe it, football bloody hell...But they
never give in, that´s why we win it."

Fra : -V-

Dato : 15-05-03 09:53

"Ken Larsen" <tacconi@image.dk> skrev:

> Er der nogen som kender titlen på den koncert med Elvis, hvor han griner
sig
> igennem et af numrene?

Tænker du på 'Suspicious Minds' fra Aloha From Hawaii - Live Via Satellite?
Han siger bl.a. "I hope this suit don't tear up, baby..."
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=CASS80305150452&sql=Aplb8b5b4tsqe

Fed plade!!!

> Hvis ja, ved nogen så hvor den kan købes på DVD?
Øh, nej. Desværre. Ikmigialfald.

-V-

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 15-05-03 10:36

Således skrev "-V-" <Diplomaten@snotmail.com> i dk.kultur.musik Thu,
15 May 2003 10:52:57 +0200:

[Elvis griner]

>Tænker du på 'Suspicious Minds' fra Aloha From Hawaii - Live Via Satellite?
>Han siger bl.a. "I hope this suit don't tear up, baby..."

Kommer lige til at tænke på at det sikkert er "Are you lonesome
tonight"´, Ken mener.

Der er en klassisk optagelse, hvor en af (kor/med?)-sangernes falset
hyler folk (og især Elvis)) ret meget ud af den.
Så vidt jeg kan se er den version fra 1969, under en koncert på The
International Hotel, men jeg tror ikke at det er noget der er optaget
på film, så ingen dvd.

Knud
--
I love cats ... they taste just like chicken

Fra : -V-

Dato : 15-05-03 11:24

Knud Winckelmann wrote:
> [...]
> Så vidt jeg kan se er den version fra 1969, under en koncert på The
> International Hotel, men jeg tror ikke at det er noget der er optaget

Du siger sgu noget. Det kan jeg godt erindre noget om, men jeg har det ikke
selv.

Sig lige til, når du finder ud af det, Ken.

-V-

Fra : Ken Larsen

Dato : 15-05-03 15:26

-V- <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ec36a84$0$83060$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Du siger sgu noget. Det kan jeg godt erindre noget om, men jeg har det
ikke
> selv.
> Sig lige til, når du finder ud af det, Ken.

Det var den, åbenbart er den ikke udgivet, så min ven må undvære den.

Her findes den i øvrigt:

http://www.spiritoftruth.freeservers.com/web3/lonesometonightelvis.html

Fra : Morten Steen

Dato : 15-05-03 12:04

> Der er en klassisk optagelse, hvor en af (kor/med?)-sangernes falset
> hyler folk (og især Elvis)) ret meget ud af den.

Jeg tror nu faktisk at det kun er halvdelen af forklaringen. I en af versene
synger Elvis jo : "Do you gaze at your bald head, and wish you had hair?"
Mon ikke det primært er denne lille impro han er så flad over?
Jeg kommer i hvert fald ALTID til at skraldgrine når jeg hører den
optagelse. Men er rimelig sikker på den ikke findes på DVD.

Morten

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 15-05-03 15:36

Knud Winckelmann wrote:
> [...]
>
> Der er en klassisk optagelse, hvor en af (kor/med?)-sangernes falset
> hyler folk (og især Elvis)) ret meget ud af den.

Jeg har hørt noget andet, nemlig at da Elvis synger linien "Do you gaze
at your bald head and wish you had hair", er der en skaldet mand blandt
publikum der rejser sig op og peger på sin blanke isse.

-Sune

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-05-03 17:35

Sune Mika Salminen <efternavn@doktor.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ba08i6$2e0m$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> at your bald head and wish you had hair", er der en skaldet mand blandt
> publikum der rejser sig op og peger på sin blanke isse.

_____

Den korrekte forklaring er i hvert fald, som du fortæller, at det er en af
koncertdeltagerne, som hyler ham ud af det.

Hilsen Åge

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 15-05-03 10:24

Således skrev "Ken Larsen" <tacconi@image.dk> i dk.kultur.musik Thu,
15 May 2003 10:07:57 +0200:

[Elvis - Aliho Hawai]

>Hvis ja, ved nogen så hvor den kan købes på DVD?

Dvdoo.dk har den på listen, men den kan ikke bestilles af en eller
anden grund.

<http://www.dvdbrazil.com/comersus/store/comersus_viewitem.asp?idproduct=336>
har den i region 0, NTSC til $17.00,

<http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/6305841225/ref%3Dnosim/coolnoise-20/002-8331355-9632841>
har den brugt fra $21.00, i hvad der lader til at være en region 1.

Rigtigt alternativt er der en mønthandler i Sarpsborg (Norge, ca. 45
minutter fra Oslo), der sælger en ny udgave for NKr 299,-

<http://www.sarpsborgmynthandel.no/salg/listkat.phtml?kategori=34&start=400>

varenummer 223.

Det er sikkert også region 0 udgaven, men lidt tættere på, om ikke
andet...

Knud
--
"Behold the warranty ... the bold print giveth and the fine
print taketh away." -- fortune file

Fra : Asmussen

Dato : 15-05-03 13:32

On Thu, 15 May 2003 10:07:57 +0200, "Ken Larsen" <tacconi@image.dk>
wrote:

>Er der nogen som kender titlen på den koncert med Elvis, hvor han griner sig
>igennem et af numrene?
>
>Hvis ja, ved nogen så hvor den kan købes på DVD?

min onkel har den hvor han synger i en boksering på cd.

jeg kan spørge ham hvis det er den du er ude efter

MVH

Steen

www.fashionland.dk

Fra : Jan Eliasen

Dato : 17-05-03 07:58

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 17-05-03 08:28

Den omtalte koncert hvor Elvis griner sin R__ i laser er optaget på Video,
har selv set den et par gange,
måske skulle du forhører dig hos danmarks radio TV afdeling's arkiv, de må
vide hvor den findes henne.

Jan O