hvalpe eller hvad
Fra : bettina

Dato : 15-05-03 09:05

Nu har jeg så fået allergitestet Mocka, og der var heldigvis ingen tegn på
allergi overhovedet. Så umiddelbart er der ingen hindringer tilbage, for at
kunne få hvalpe på hende.
men
min mand er en anelse bekymret ved tanken om måske 10 hvalpe, der ikke er
afsat på forhånd, især efter at en Ridgeback-avler anbefalede ham, at vi
skulle sikre os købere inden vi laver kuldet.
Problemet er så bare, at selvom Mocka er til UG med kryds og slange, er
hendes mor (altså mig) absolut ikke den store udstillingsfreak, og hun har
derfor ikke mange udstillinger og præmier med sig i bagagen. Så umiddelbart
tror jeg ikke det er den "normale" ridgeback-køber (altså dem jeg kalder
udstillingsfreaks), der vil være aftagere på hendes hvalpe.
Skal jeg lade mig afskrække af det, eller er det mon til at få dem afsat til
gode hundeejere, der ved hvad de går ind til aligevel?
Hvad gør I andre ?

bettina

Fra : Anni Pedersen

Dato : 15-05-03 10:42

Hej bettina!
Jeg kender ikke din race, men prøv at snakke med din egen
opdrætter,og hør hvad han/hun syntes. Det kan også være du kunne
få et godt tip til at finde den rette hanhund, der vil passe til
din tæve.
En god opdrætter er altid villig, til at give gode råd og
vejlening,og de ved hvordan efterspørgslen efter netop den race
er. Det er jo ikke alle hvalpekøbere der vil udstille, mange vil
have en dejlig familiehund og ikke andet.
Har du plads til at have et par hvalpe gående, til de er mere end
8 uger. Det kan jo ske at der er et par stk. der når og bliver 3-4
mdr. inden de flytter hjemmefra.
Det er en kæmpe oplevelse at have et kuld hvalpe, men også hårdt
arbejde.
Jeg har haft 2 kuld hvalpe (Fransk Bulldog) og jeg var sammen med
dem 24 timer i døgnet de første 14 dage,og sov i samme rum til de
rejste hjemmefra, den sidste var 10 uger.
Held og lykke med det.
Hilsen
Anni Pedersen
www.sitecenter.dk/flemse34/

--
A Pedersen
www.sitecenter.dk/flemse34/

Fra : Jytte

Dato : 15-05-03 10:44

"bettina" <bep@bep.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
til
> gode hundeejere, der ved hvad de går ind til aligevel?

Hej Bettina.
Uden at kende efterspørgelsen efter RR mener jeg at hvis man er nervøs for
ikke at kunne komme af med hvalpene, skal man lade være. Man skal være
optimist og regne med det går. Man skal også have plads og være parat til at
tage sig af de hvalpe der evt. ikke er solgt med 8 uger. Det kan godt være
et stort arbejde, så det skal man have tid til. Men det er en dejlig
oplevelse at have hvalpe. Du må jo gøre op med dig selv hvad du vil. Det er
altid en satsning. Selv om man tror at hvalpene er solgt, kan køberne
sagtens fortryde, men der kan jo også sagtens komme nye til.
Hilsen Jytte som har været opdrætter i 20 år, men nu er stoppet.

Fra : R. Ilsøe

Dato : 15-05-03 11:56

Hej Betina... Du kan prøve at spørge Jo-Ann inde på
http://www.rhodesian-ridgeback.dk - jeg er sikker på hun kender lidt til
efterspørgsel af RR. Min fornemmelse er dog, -uden at kende racen, at
efterspørgslen er rimelig okay.

Rinnie