Finde navn på printer/maskinnummer
Fra : Per Vedel Jensen

Dato : 15-05-03 08:50

Hvordan finder man ud af hvilken printer et givet dokument er sat til at
blive udskrevet fra i word -
alternativt, hvordan finder man ud af hvilket maskinnummer dokumentet er
åbnet på???

Problemet skal løses fordi dokumenternes sideopsætning skal ændres afhængigt
af printeren for at udskrive på brevhoved papir.

Dokumenterne udskrives med en makro der hedder:

Public Sub MAIN()
WordBasic.FilePrint
End Sub

men inden skal jeg have fundet ud af:
1 - hvilkenprinter udskrives dokumentet på
2 - ophæve dokument beskyttelsen
3 - skifte bakker
4 - sætte dokumentbeskyttelse på igen

På forhånd tak for hjælpen!!!

kh per

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 15-05-03 21:49

Per Vedel Jensen skrev:
> Hvordan finder man ud af hvilken printer et givet dokument er sat til at
> blive udskrevet fra i word -
> alternativt, hvordan finder man ud af hvilket maskinnummer dokumentet er
> åbnet på???

Alternativt kan du levere en print-knap, hvor du viser en liste over
printere, som man kan printe på.
Så har du styr på hvilken printer brugeren vælger.

-------
Tomas

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 16-05-03 04:34

On Thu, 15 May 2003 09:49:47 +0200, "Per Vedel Jensen"
<per_vedel_jensen@yahoo.dk> wrote:

>Hvordan finder man ud af hvilken printer et givet dokument er sat til at
>blive udskrevet fra i word -
Man kan teste på hvilken printer man her som udskrivningsprinter (her
og nu, printeren bliver ikke gemt i dokumenter, kun sideopsætningen
til brug for udprintningen), og derefter sætte
udskrivningsoptions/sideopsætning osv.
Lav en test på det, skriv navnet i en msgbox, husk dog at du skal have
port navnet med, det er lidt tricky at forklare. Eks: "hp laserjet
1200 on LPT1:" vil blive præsenteret som "hp laserjet 1200" i
msgbox'en.

>alternativt, hvordan finder man ud af hvilket maskinnummer dokumentet er
>åbnet på???
Miljøvariablen %COMPUTERNAME% ?

> [...]
>End Sub
>
>men inden skal jeg have fundet ud af:
>1 - hvilkenprinter udskrives dokumentet på
Skulle kunne lade sig gøre.

>2 - ophæve dokument beskyttelsen
Test på om det er protected, hvis JA = unprotect det
Du har samme password på alle dokumenter ?

>3 - skifte bakker
Indspil en macro hvor du gør det, cut alt væk undtagen det omkring
firstpage og otherpages

Skulle kunne lade sig gøre
>4 - sætte dokumentbeskyttelse på igen
protect document "password"

Jeg lavede stunted for 2 uger siden, det er faktisk meget nemt.
Men jeg har ikke dokumentationen her, derfor er det frit fra
hukommelsen jeg skriver, vi har jo fri idag.

/Hans

Fra : Per Vedel Jensen

Dato : 20-05-03 14:16

Har efterhånden med hjælp fra Morten Solberg løst det meste.
Mangler lige at kunne sætte dokumentbeskyttelsen på igen - kan nogen
hjælpe???

Sub FilerUdskriv()

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

' Navn "FilerUdskriv", gemt i fritekst.dot udløses med Alt+P

' Makro oprettet 20-05-2003 af Per Vedel Jensen, Foa afdeling 1

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Dim MyPrinter As String

MyPrinter = ActivePrinter

'Fejlhåndtering

On Error GoTo FejlBehandling

'Her undersøges hvilket printernr. der printes fra. Hvis printernr er
forskelligt fra 60 skiftes bakker i det aktive dok

If (Mid(MyPrinter$, 20, 2)) <> "60" Then 'det virker
fint!!!

'Her fjernes beskyttelse

ActiveDocument.Unprotect 'det virker
fint!!!

'Her skiftes bakker

With ActiveDocument.PageSetup

.FirstPageTray = wdPrinterLowerBin 'det virker
fint!!!

.OtherPagesTray = wdPrinterUpperBin 'det virker
fint!!!

End With

'Her settes beskyttelse

ActiveDocument.Protect Password:="", NoReset:=False,
Type:=wdNoProtection 'giver fejl se vedhæftet fil

'Her udskrives dokumentet

ActiveDocument.PrintOut

'Her nulstilles printerbakkerne

With ActiveDocument.PageSetup

.FirstPageTray = wdPrinterUpperBin

.OtherPagesTray = wdPrinterLowerBin

End With

End If

'Fejlhåndtering og normal afslutning

Exit_FejlBehandling:

Exit Sub

'Fejlhåndtering

FejlBehandling:

MsgBox Err.Description

Resume Exit_FejlBehandling

End Sub

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 20-05-03 20:51

On Tue, 20 May 2003 15:15:54 +0200, "Per Vedel Jensen"
<per_vedel_jensen@yahoo.dk> wrote:

>Har efterhånden med hjælp fra Morten Solberg løst det meste.
>Mangler lige at kunne sætte dokumentbeskyttelsen på igen - kan nogen
>hjælpe???
Jeg ville kigge på:

>'Her settes beskyttelse
>
> ActiveDocument.Protect Password:="", NoReset:=False,
>Type:=wdNoProtection 'giver fejl se vedhæftet fil

Og prøve med :

kodeord = ""
ActiveDocument.Protect wdNoProtection, kodeord

/Hans