Legaard/Lagaard til Kristian 4, via famili~
Fra : Arntzen Kjetil Rørtv~

Dato : 14-05-03 17:23

Fra Legaard / Lagaard til Kristian 4, via familien Kaas

Vedrørende slekten Lagård har jeg funnet atf Far til Peder Christensen
Lagaard f.15.3.1767 i Skaderborg (Gravelunde Horsens) heter antageligvis
Christen Legaard.født 1723 og død i 1788. (Hva jobbet denne Christen
med?)(Hvem var han gift med?)
Jeg undres fortsatt på om far til Sofie Elisabeth C. Jørgensdatter f 1769
kan være datter av Jørgen Kaas, da en av mine nevnte personer skal være av
familien Kaas. Peder kan også være den som er av Kaas familien.

Slektsinformasjonen er også at en av mine forfedre var "løsunge" av en av
de danske konger "Christian". Jeg ser i en norsk bok om Christian IV av
forfatter Lars Roar Langslett at christian IV hadde utrolig mange barn og de
fleste fikk navnet Gyldenløve. Min formor skulle ha fått hele 9 barn med
kongen, så kan dette være Kirsten Munk? Hvordan finner jeg det missing link.

Her er snakk om en eller to generasjoner jeg mangler. Kan noen hjelpe meg?
literatur?

Kjetil Rørtveit Arntzen

Solduggsvingen 10, 6518 Kristiansund
907 23 108, Arntzek@frisurf.no

Fra : Erling Jensen

Dato : 16-05-03 12:59

Hvis din farmor har fået børn med Christian IV - så har hun været meget,
meget, meget ung eller også er du meget, meget, meget gammel!!

Fra : aafe

Dato : 16-05-03 14:28

"Erling Jensen" skrev:
> Hvis din farmor har fået børn med Christian IV - så har hun været meget,
> meget, meget ung eller også er du meget, meget, meget gammel!!

Ja, det var jo meget, meget, meget sjovt, hvis der
der var tale om en farmor - men, det var der ikke.
Prøv at læse, hvad der virkelig står.

med venlig hilsen
Arne