Copy file via HTTP Protokol
Fra : Niels Borg

Dato : 14-05-03 15:10

Hej,

Jeg har brug for at kopiere en fil fra et website til min lokale disk.
Er er nogen der kan hjælpe mig.

Jeg troede man kunne lave en fso.copy http://website.dk/text.txt til
c:\text.txt

men den gik ikke. Gode ideer modtages med tak.

MVH
Niels Borg

Fra : Henrik Cichosz

Dato : 15-05-03 06:38

"Niels Borg" <nb@video-graphic.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Jeg har brug for at kopiere en fil fra et website til min lokale disk.
> [...]
man kan gøre sådan

Private Declare Function URLDownloadToFile Lib "urlmon" Alias
"URLDownloadToFileA" (ByVal pCaller As Long, ByVal szURL As String, ByVal
szFileName As String, ByVal dwReserved As Long, ByVal lpfnCB As Long) As
Long

Public Function DownloadFile(URL As String, LocalFilename As String) As
Boolean
Dim lngRetVal As Long
lngRetVal = URLDownloadToFile(0, URL, LocalFilename, 0, 0)
If lngRetVal = 0 Then DownloadFile = True
End Function

Private Sub Form_Load()
DownloadFile "http://www.yoursite.com/test.zip", "c:\test.zip"
End Sub