Gode fiskepladser i storebælt ???
Fra : Claus H. Jensen :600~

Dato : 14-05-03 14:16

Hej.
Vi har planlagt en fisketur i båd fra fyn'siden her i weekenden.
vores ummiddelbare plan var at prøve at finde en isætningsplads i nærheden
den gamle færgehavn og sejle ud der fra.
vi vil ud efter et par torsk og måske lige et par flade.

men vi har absolut ingen erfaring med storebælt, da vi plejer at sejle ud
fra kolding/hejlsminde.

så gode råd er velkomne. evt nogle GPS kordinater på nogle gode
fiskepladser.
er der et godt sted at lægge båden i ? det er en lille 18 fods båd på
trailer.

MVH
Claus
Kolding

og så lige et Knæk og bræk til jer alle

Fra : Michael

Dato : 14-05-03 17:53

Hej Claus.

"Claus H. Jensen :6000 Kolding" skriver:

> [...]
> den gamle færgehavn og sejle ud der fra.
> vi vil ud efter et par torsk og måske lige et par flade.

Men mindre du har 4 hjulstræk på bilen, er der kun et godt sted at sætte en
båd gratis i vandet omkring Nyborg.

Du finder vejen mod Svendborg, og lige som du forlader Nyborg kører du ind på
dæmningen før Holckenhavn slot, og her kan du sætte båden i vandet på den
østlige side.

Stedet er meget brugt, du skal bare følge hjulsporerne.

> men vi har absolut ingen erfaring med storebælt, da vi plejer at sejle ud
> fra kolding/hejlsminde.

Skal du fiske efter de flade, er der godt ude ved marinestationen ved
Slipshavn.

Torsk, Hornfisk, Ørred og Laks hvis du er heldig, så skal det forgå ude ved
vestbroen.

Pas på med at ligge i gennemsejlingen ved vestbroen, og ligeledes
gennemsejlingen ved østbroen. VTS`en bliver hamrende sindsyg, og hvis den
forkerte er på vagt falder der store bøder.

Mvh.
Michael, Nyborg

PS.

Send mig en mail, så skal jeg sende et skærmprint over Holckenhavn området
hvor du har dybdeangivelser.