css?
Fra : Lars H

Dato : 13-05-03 19:26

Hej NG!

Jeg har lige lavet en side og fået en masse kritik og er nu nået til det
punkt hvor jeg vil til at i gang med at bygge den op i css. Findes der nogle
programmer der kan håndtere det eller er der kun den "hårde" måde med
notepad?

Mvh
Lars H

Fra : jopa

Dato : 13-05-03 20:04

Davs du
Lars H <asd@c.dk> skrev bla:
> [...]
> det punkt hvor jeg vil til at i gang med at bygge den op i css.
> Findes der nogle programmer der kan håndtere det eller er der kun den

Hej
Bruger selv TopStyle Pro som vist også findes i gratisversion minus et par
features.

http://www.bradsoft.com/topstyle/index.asp

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-05-03 20:09

"Lars H" <asd@c.dk> skrev
> [...]
nogle
> programmer der kan håndtere det eller er der kun den "hårde" måde med

Jeg skal ikke kunne sige, om der findes programmer specielt lavet til at
editere css. Har aldrig hørt om det. Men Stone's WebWriter (program til at
editere html) indeholder også en css-editor.

Men Notepad er heller ikke ringe til det formål.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-05-03 20:12

Lars H skrev:

> [...]
> op i css. Findes der nogle programmer der kan håndtere det
> eller er der kun den "hårde" måde med notepad?

Der er mange. Topstyle Pro er ret avanceret (Lite-udgaven kan vist
stadig hentes gratis). W3C har også en html/css-editor kaldet
Amaya. En anden mulighed er Style Master. Til browseren Mozilla
(som i forvejen har en udmærket html-editor) kan man hente
udvidelsen CasCadeS.

Personligt har jeg kun erfaring med Topstyle - som er et glimrende
program.

Topstyle: <http://www.bradsoft.com/topstyle/>
Amaya: <http://www.w3.org/Amaya/>
Style Master: <http://www.westciv.com/style_master/>
CasCadeS: <http://cascades.mozdev.org/index.html>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ib K. Jensen

Dato : 13-05-03 23:23

In article <Xns937AD79E0EF4Ajcdmfdk@gyrosmod.cybercity.dk>, Jens =?
ISO-8859-1?Q?Gyldenk=E6rne?= Clausen says...

Jeg tilføjer lige
Balthisar Cascade 2.0: <http://www.balthisar.com/>
til HTML og X(HT)ML.

--
Med venlig hilsen / Kind regards / Mit freundlichen Grüßen
Ib K. Jensen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 14-05-03 21:59

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:
> [...]

du kan gøre det lettere med HTML-kit (chami.com), som er gratis. Hvis
det skal være rigtigt godt så kan man bruge topstyle som plugin til den,
og på den måde køre html og CSS i samme program.

Jeg synes det er en god og funktionel kombination.

Jeg har ikke mødt nogen wysiwyg-programmer som er gode til CSS,
dreamweaver gør et hæderligt forsøg, men når ikke html-kit+topstyle til
sokkeholderne

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 14-05-03 22:00

Jesper Brunholm wrote:
> [...]

hov - nej - det gjorde han ikke - undskyld fejlciteringen - Jens - det
var bare et forsøg på at uddybe dit udemærkede svar

mvh

Jesper Brunholm