Mellemrum efter <form>
Fra : Anders Lund

Dato : 13-05-03 16:03

Efter en form blok, kommer der et mellemrum, er det muligt at slippe for
denne. Sådan at man kan have 2 tabeller der ligger tæt på af hinanden, hvor
kun den ene er inde i form blokken.

Anders Lund
AndersGED@zaim.dk
fjern geden fra min email adresse

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-05-03 20:01

"Anders Lund" <andersGED@zaim.dk> skrev
> Efter en form blok, kommer der et mellemrum, er det muligt at slippe for
> denne. Sådan at man kan have 2 tabeller der ligger tæt på af hinanden,
hvor
> kun den ene er inde i form blokken.

Ja, Hvis tabellen i formen står øverst, kan du i formen definere
margin-bottom:

<form style="margin-bottom:0px" id="xx" method="get" action="#">

Står formen nederst, ændrer du blot margin til margin-top.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Rune Glerup

Dato : 14-05-03 01:55

Erik Ginnerskov skrev:

<klip>
> <form style="margin-bottom:0px" id="xx" method="get" action="#">
>
> Står formen nederst, ændrer du blot margin til margin-top.

Eller bruger margin:0; for at klare alle fire sider.

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

Fra : Inc

Dato : 14-05-03 10:25

nej nej

brug da

</Td></form></tr>

=)

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 14-05-03 11:01

Inc wrote:

> nej nej
>
> brug da
>
> </Td></form></tr>
>
> =)

Sorry can't do, da det ikke er gyldigt HTML.

Hintzmann

Fra : Inc

Dato : 14-05-03 13:09

ahva er det ik ??

du får lige en fuld kode.......

-----------------------------------
<TABLE>
<TR>
<TD><FORM METHOD=POST ACTION="">
<INPUT TYPE="submit">
</TD>
</FORM>
</TR>
</TABLE>
------------------------------------
hvis det ikke er gyldig, så ka jeg ikke kode

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-05-03 13:18

"Inc" <de@VÆKMEDDETHERmonstersurf.dk> skrev
> ahva er det ik ??
>
> du får lige en fuld kode.......
>

> -----------------------------------
> <TABLE>
> <TR>
> <TD><FORM METHOD=POST ACTION="">
> <INPUT TYPE="submit">
> </TD>
> </FORM>
> </TR>
> </TABLE>
> ------------------------------------
> hvis det ikke er gyldig, så ka jeg ikke kode

Nej, det dur stadig ikke. Dine tags er ikke nestet rigtigt. De skal lukkes i
omvendt rækkefølge af den, de er åbnet i:

-----------------------------------
<TABLE>
<TR>
<TD><FORM METHOD=POST ACTION="">
<INPUT TYPE="submit">
</FORM>
</TD>
</TR>
</TABLE>

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 14-05-03 13:23

"Inc" <de@VÆKMEDDETHERmonstersurf.dk> writes:

> ahva er det ik ??
>
> du får lige en fuld kode.......
>

> -----------------------------------
> <TABLE>
> <TR>
> <TD><FORM METHOD=POST ACTION="">
> <INPUT TYPE="submit">
> </TD>
> </FORM>
> </TR>
> </TABLE>
> ------------------------------------
> hvis det ikke er gyldig, så ka jeg ikke kode

Så kan du ikke kode :)

Dine tags er ikke matchede rigtigt. Du har
Tags er lige som parenteser, de skal passe sammen i par.
Derfor er
rigtigt matchet.

Der ud over er der kun to elementer der er lovligt
i en tr: td og th. Derfor er din </form> også placeret
ulovligt, og det ville ikke være lovligt at skrive
selv om det matcher.

/L

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 14-05-03 13:23

Inc wrote:
> -----------------------------------
> <TABLE>
> <TR>
> <TD><FORM METHOD=POST ACTION="">
> <INPUT TYPE="submit">
> </TD>
> </FORM>
> </TR>
> </TABLE>
> ------------------------------------
> hvis det ikke er gyldig, så ka jeg ikke kode

Jeg giver dig ret, du kan ikke kode

Fra : Inc

Dato : 14-05-03 14:59

Ok, har i prøvet min løsning

men jeg kan ikke kode, men det ka de så hellere ikke på
http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=194 , samt flere
andre sites.

men jeg ved ikke om det bliver godkendt af W3C validator, men hva ska man
bruge den til, den fejl validere jo en side hvis TAGS ikke er med stort

men jeg ka ikke kode

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-05-03 15:05

"Inc" <de@VÆKMEDDETHERmonstersurf.dk> skrev

> men jeg ved ikke om det bliver godkendt af W3C validator, men hva ska man
> bruge den til, den fejl validere jo en side hvis TAGS ikke er med stort

W3C's validator skulle ikke gerne fejlmelde en side, hvor tags ikke er
skrevet med store bogstaver.

Derimod fejlmelder W3C en xhtml-1.1 side, hvis tags er skrevet med store
bogstaver, for i den standard skal tags, attributter og værdier være skrevet
med små bogstaver.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 14-05-03 15:22

Inc wrote:
> Ok, har i prøvet min løsning

ja - det virker lige nu osv, men det er ikka standard kode, så hvad skal
vi med det?

> men jeg kan ikke kode, men det ka de så hellere ikke på
> http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=194

jo - for de ved godt at den er gal:
"Problemet kan løses ved at sætte </form> tagget i en tabelcelle for sig
selv, eller mellem f.eks. </td> og </tr>. På denne måde kommer der ingen
luft efter formen.

Ok det er ikke korrekt html og jeg garanterer heller ikke for den
fremtidige kompatibilitet med diverse kommende browsere[...]"

(citat fra ovenstående link)

Jeg kan ikke se nogen argumenter for ikke at bruge style til at løse
opgaven.

> men jeg ved ikke om det bliver godkendt af W3C validator, men hva ska man
> bruge den til

du følger ikke så meget med i den her gruppe vel? (der har været en del
gode argumenter fremme for at kode standard-kode de sidste fjorten dage)

> men jeg ka ikke kode

må jeg i al spagfærdighed replicere: det skrev du og ikke vi

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret med nyt design: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Inc

Dato : 19-05-03 12:27

jeg kigger somregl kun topic's her, men jeg lever af asp

så....

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-05-03 00:28

Erik Ginnerskov skrev:

[Inc, om W3C's validator]
> [...]

Jeg er ikke helt sikker på hvad Inc brokker sig over:

   a) Validatoren godkender en side selv om tags står med småt

eller:

   b) Validatoren godkender ikke en side hvis tags står med stort

Hvis det er a, skal han vide at tags må stå med små bogstaver både
i HTML og XHTML.

Hvis det er b, er problemet måske at han prøver at validere en side
som XHTML - her *skal* tags nemlig med småt.

> W3C's validator skulle ikke gerne fejlmelde en side, hvor tags
> ikke er skrevet med store bogstaver.

Uha, dobbelte nægtelser er svære at få has på ;) Men du har ret -
W3-validatoren melder temmelig sikkert ikke om fejl fordi man har
skrevet en kode med småt.

> Derimod fejlmelder W3C en xhtml-1.1 side, hvis tags er skrevet
> med store bogstaver, for i den standard skal tags, attributter
> og værdier være skrevet med små bogstaver.

Det gælder for alle XHTML-standarderne. Det er en logisk følge af
at XHTML 1.0 er HTML 4.01 formuleret som XML (fordi XML kræver at
alle tags skrives med småt).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 15-05-03 00:40

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> writes:

> Det gælder for alle XHTML-standarderne. Det er en logisk følge af
> at XHTML 1.0 er HTML 4.01 formuleret som XML (fordi XML kræver at
> alle tags skrives med småt).

Helt pedantisk: I XML er tags case-sensitive. I XHTML valgte man at
lade taggene være med små bogstaver. Det er ikke XML, som sådan, der
kræver at det skal være små bogstaver.

/L

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-05-03 11:01

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev

> Det gælder for alle XHTML-standarderne. Det er en logisk følge af
> at XHTML 1.0 er HTML 4.01 formuleret som XML (fordi XML kræver at
> alle tags skrives med småt).

Jeg har aldrig forsøgt at validere en 'xhtml 1.0 transitional' side, hvor
tags var skrevet med store bogstaver, så jeg turde ikke påstå, at det var
'ulovligt'.

Da jeg af førnævnte grund aldrig har fået en fejlmelding for det, vidste jeg
ganske enkelt ikke, om det var lovligt eller ej.

Men takker for lektien.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-05-03 05:00

Lasse Reichstein Nielsen skrev:

> Helt pedantisk: I XML er tags case-sensitive.

O.k.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-05-03 12:51

Inc skrev:

> jeg kigger somregl kun topic's her, men jeg lever af asp

Tillykke med det.

> så....

Hvad?

Prøv at læse linket i min signatur.