småting
Fra : Troels Thomsen

Dato : 13-05-03 15:21

Lige et par småting:

Min vb6 editor har en uimodståelig lyst til at ændre parameternavne til
stort, og jeg kan ikke lige finde ud af at slå det fra. !! Hvor gør man det
?

Derudover undrede det mig at da funktionen

public function aaaa() as byte
aaaa = 5
end function

senere blev omdøbt fra aaaa til bbbb, fik jeg ikke error på aaaa = 5 på
trods af at jeg havde sat optionen "require variable declaration" ?? !! ??

På forhånd tak

mvh Troels

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 13-05-03 21:15

Troels Thomsen skrev:
> Min vb6 editor har en uimodståelig lyst til at ændre parameternavne til
> stort, og jeg kan ikke lige finde ud af at slå det fra. !! Hvor gør man
det

Er det parametre til dine egne funktioner/procedurer, som du mener?
I givet fald lyder det temmelig mystisk! VB bør altid kigge på
definitionen/erklæringen og rette alt andet til efter denne (med visse
kedelige undtagelser).

> aaaa = 5
> senere blev omdøbt fra aaaa til bbbb, fik jeg ikke error på aaaa = 5 på
> trods af at jeg havde sat optionen "require variable declaration" ?? !! ??

Det kommer så sandelig an på hvornår du har slået "require variable
declaration" til!
Det som denne option gør, er at indsætte linien "Option Explicit" som den
første linie, hver gang man opretter et NYT modul, som kan indeholde kode.
Den virker altså ikke automagisk på allerede eksisterende kode, når den slås
til.

Husk også at slå "auto syntax check" fra - der bliver skam checket
alligevel, men du slipper nogle irriterende messagebokse.

Desuden bør man altid (når det er muligt) køre sine projekter med Ctrl-F5 i
stedet for F5, idet man derved kan fange visse typer fejl på
oversættelsestidspunktet, dvs. allerede inden programmet begynder at køre.

-------
Tomas

Fra : Troels Thomsen

Dato : 14-05-03 07:09

> [...]
> I givet fald lyder det temmelig mystisk! VB bør altid kigge på
> definitionen/erklæringen og rette alt andet til efter denne (med visse

Ja, parametre til mine egne funktioner som regel, og som du kan se af denne
diff fra cvs fik den også lige lyst til at rette i S som var en lokal
erklæret variabel

450c451
< Dim s As String
---
> Dim S As String
456,457c457,458
---
> S = .....

Jeg er ikke helt klar over hvornår præcist hvornår det sker.

> Det som denne option gør, er at indsætte linien "Option Explicit" som den
> første linie, hver gang man opretter et NYT modul,

Tak,