fremlysning
Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 13-05-03 14:27

Hejsa Gruppe

Har lige en fremlysning af en pekingeser tæve som er det man hvis kalder
champagnefarvet ? m.hvid bryst og sort maske.

Hun har de sidste 4 dage rendt rundt ved Gudumholm (9280 Storvorde) og har
de sidste 2 dage rendt på den grusvej min mor bor på, hun regnede så med det
var nogen som er flyttet ind ca. 3 km derfra, nærmeste nabo .-) men det er
ikke deres, idag det regner lå hun så i garagen, så nu er politi, dyrlæge og
internat informeret om det, jeg har sagt ja til at have hende et par dage
her til ejeren forhåbentlig melder sig, da internatet allerede havde mange
inde og jeg mener kan man undgå de skal på internat selv om det er for en
kort tid, så vil vi gerne hjælpe med det..

Lidt om hende, i meget dårlig stand med masser af filter, brugte 1½ time på
at få hende redt igennem, lange kløer og 5 gange vask før hun var ren ,
men virker som en dejlig hund, fandt sig fint i at blive redt og gjordt ved
og har nu fået frontline for en sikkerhedsskyld hun siger ikke noget til
kattene her og mine børn er vilde med hende og omvendt, aftalen var også at
kunne vi ikke have hende ved børnene/kattene så måtte hun på internatet.
det skal siges hun er i løbetid, hvilket er grunden til min mor ikke kunne
have hende ved hende et par dage, da hun har en dejlig hanhund

Så hvis nogen mangler den sjove tøs så kan i kontakte mig på
dk.sacala@(fjernemigvedmail)mail.dk husk at (fjerne mig ved mail), vil ikke
sætte mit telefon nummer på her, men mailen bliver tjekket mange gange om
dagen .-))

MVH
Gitte

Fra : Mari

Dato : 13-05-03 18:40

"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa Gruppe
>
> Har lige en fremlysning af en pekingeser tæve som er det man hvis kalder
> champagnefarvet ? m.hvid bryst og sort maske.

Er hunden ikke tatoveret eller chippet, sådan som hun skal være det??
Hvis den er mærket - så ved Dansk Hunderegister hvem ejeren er.

http://www.hunderegister.dk/

/Mari

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 13-05-03 18:54

> Er hunden ikke tatoveret eller chippet, sådan som hun skal være det??
> Hvis den er mærket - så ved Dansk Hunderegister hvem ejeren er.

Nej desværre vi fik hende kigget igennem ved dyrlægen som undersøgte hende
for chip og anden mærkning, men der er ingen og da hun jo ikke lige frem
var velholdt tror internatet ikke helt på hun er svnet, men er bange for hun
er læsset af ;-(( men en rigtig skøn hund er hun

MVH
Gitte

Fra : skingur

Dato : 13-05-03 23:08

Selvom det lyder kynisk, var det så ikke en ide at give hende en
abortsprøjte? Hvis hun er i løbetid og har haft mindst 4 dage til at gå
på opdagelse i, er sandsynligheden for at hun er blevet drægtig ret
stor..og når ingen ved hvem faderen er, er det måske mere synd at lade
hende få hvalpene. bare en tanke...
Mvh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 14-05-03 09:07

Hejsa

Jo og det fik hun igår ved dyrlægen da vi var ovre og få tjekket efter chip

Han og internatet mente ikke jeg kunne holdes til ansvar for det og
internatet ville tage det fulde ansvar hvis der skulle udvikle sig
problemer.

Vil fortælle at jeg simpelthen ikke kan forstå folk ikke savner den trolde
hunde her, hun er så nem og går hersom hun altid har boet her, så fidner det
meget mærkeligt ingen har ringet og meldt hende savnet nu da i ved at det
idag er dag 5 hun kunne have rendt rundt.

MVH
Gitte

Fra : skingur

Dato : 14-05-03 09:23

Hmmmm.. hun kan jo teoretisk set have tilhørt et ældre menneske, der er
kommet på hospitalet eller lignende..Det ved jeg ikke, om man har
mulighed for at få undersøgt?
Pekingeseren er jo typisk en "gammeldamehund" ,(ups..der kom mine
fordomme lige frem!) så kunne man ikke forestille sig noget i den
retning? Jeg synes, det er forfærdelig synd for den lille hund og glæder
mig på dens vegne over at den er havnet hos så ansvarlige mennesker som
jer.
Hvor længe skal sådan en lille ikke-mærket hund fremlyses før den bliver
erklæret ejer-løs? Jeg håber da, I vælger at beholde hende, hvis ingen
melder sig. Og jeg håber ikke, nogen vælger at melde sig efter 14
dage...så skal de dælme have en god begrundelse for ikke at have gjort
det før! Heldigvis har i retten på jeres side tror jeg, når hunden ikke
er mærket. I jkan altid sige, "nej, det er ikke den"!!! (Det gjorde min
kats tidligere mor..hun fandt katten i en videoforretning, fremlyste
den, og efter 4 måneder ringede en mand og sagde det var hans! Hun løj
groft og sagde at det på beskrivelsen ikke var den!!!)
Håber der følger en eller anden form for opklaring på denne historie og
at den ender lykkeligt.
Mvh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 14-05-03 11:09

> Hmmmm.. hun kan jo teoretisk set have tilhørt et ældre menneske, der er
kommet på hospitalet eller lignende..Det ved jeg ikke, om man har mulighed
for at få undersøgt?

Nej ikke som sådan så skulle man jo spørge alle patienter på det tæt
liggende sygehus

> Pekingeseren er jo typisk en "gammeldamehund" ,(ups..der kom mine
fordomme lige frem!) så kunne man ikke forestille sig noget i den retning?

Jo det kunne man godt, men især da hun er meget vild med vores børn og ja
katte, så tyder det på det er ting hun er vant til.

>Jeg synes, det er forfærdelig synd for den lille hund og glæder > mig på
dens vegne over at den er havnet hos så ansvarlige mennesker som jer.

Takker, jamen så langtid hun er så sød og rar og tilsydenladen befidner sig
godt, så syntes jeg det ville være synd hun skulle på internat der i
forvejen har rigeligt at se til og hun er da velkommen her så

> [...]
melder sig. Og jeg håber ikke, nogen vælger at melde sig efter 14
> dage...så skal de dælme have en god begrundelse for ikke at have gjort

Ja kunne forstå på internatet hun nu kommer i avisen og blvier fremlyst den
vej igennem politi i 3 eller var det nu 5 dage

> [...]
> den, og efter 4 måneder ringede en mand og sagde det var hans! Hun løj
> groft og sagde at det på beskrivelsen ikke var den!!!)

Det ville jeg ikke kunne få mig til da hun jo kan være savnet, men ige
da hun ikke var i særlig velholdt stand vil jeg da hvis/når ejeren melder
sig tage en snak md personen om det, ved jo der nu ligger en bødeog venter
på personen for ikke at have mærket sin hund og for ikke at bærenvneskilt og
ved at internatet vil forlange jeg skal have dækket mine udgifter også.

> Håber der følger en eller anden form for opklaring på denne historie og
> at den ender lykkeligt.

Ja det håber jeg også, melder der sig ingen så bliver hun ved os, det har vi
allerede snakket om

MVH
Gitte

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 14-05-03 11:21

"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> wrote in message

> [...]
> ved at internatet vil forlange jeg skal have dækket mine udgifter også.

> Ja det håber jeg også, melder der sig ingen så bliver hun ved os, det har

Hej Gitte

Lyder bestemt som om hun har fundet et godt hjem hos jer :0)
Tror nu heller ikke at der er nogen der melder hende savnet eftersom de
højst sandsynligt ville have gjort det allerede nu. Det burde da også stå i
politiets-internatets arkiv hvis hun var!
Det er ondt hvis hun bevidst er blevet sat på gaden, men ligesom det sker
med katte er nogle folk vel også tilbøjelige til at gøre det med hunde, ikke
at det kan undskyldes nogle af delene!

Men jeg vil ønske held og lykke med hende :0)

Hilsen Betina og store våde hundekys fra Bailey som meget gerne vil høre
hvad hun hedder :0)

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 14-05-03 11:52

> Hej Gitte
>
> Lyder bestemt som om hun har fundet et godt hjem hos jer :0)

Takker Vi gør vores bedste.

> Tror nu heller ikke at der er nogen der melder hende savnet eftersom de
> højst sandsynligt ville have gjort det allerede nu. Det burde da også stå
> politiets-internatets arkiv hvis hun var!

Ja hvis hun var medl savnet ved politiet så ville hun være i deres database
men det er hun ikke og min mor har sat opslag op i brugsen også, der snakked
ehun med en dame som havde set den rende rundtede i byen i sidste uge
(min mor har 7 km. til byen så min 1 uge har hun så strøjfet rundt
såvar der nogen dermanglede hende så ville denok have medlt hende
savnet et eller andet sted.

> Det er ondt hvis hun bevidst er blevet sat på gaden, men ligesom det sker
> med katte er nogle folk vel også tilbøjelige til at gøre det med hunde,
> [...]

Nej kan kun være enig, da min mor bor ude af en lng grus vej 3,5 km så er
hun hver sommer vidne til hvor grussomme folk kan være der er tit nogen
som dumper deres katte, hun sørger så selv for de bliver neutralisetet og de
fleste får lov at blive, og andre finde rhun gode hjem til, men surt
alligevel.

> Men jeg vil ønske held og lykke med hende :0)

Takker.

> Hilsen Betina og store våde hundekys fra Bailey som meget gerne vil høre
> hvad hun hedder :0)

ja hun liger min mors gamle pekingerser enormt meget den var bare u.hvid, så
er opkaldt efter hende nu og hedderLuna hvilket hun fint finder sig i

MVH
Gitte

Fra : Ragna

Dato : 14-05-03 19:20

Hej Gitte!

Hvor var det heldigt for lille Luna, at I tog jer af hende og er parat til
at give hende et hjem.
Det er dejligt at høre, at hun er faldet så godt til i familien.
Jeg håber for hende, at ejeren ikke melder sig!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 15-05-03 10:11

Hejsa

Lige en opdate om Luna, vi blev i morges ringet op af en hjemmehjælper, og
det viser sige Luna som virkelig hedder Mini er ejet af en ældre dame som nu
er indlagt med en hjerneblødning De pårørende som ikke har i særlig god
kontakt med den ældre troede slet ikke hun havde hunden mere, og
hjemmehjælperen troede den var ved familien ?, så lige nu er Mini´s ejer
altså indlagt, og de pårørende vil nu finde ud af hvem der skal have hende ,
så de vil ringe tilbage til os i aften.

Mini har været løbet rundt i det fri i 10 dage, inden min mor tog hende ind,
ufattelig ingen før har tænkt på at spørge til hunden, og hvordan hun er
kommet ud af huset, melder historien intet om, så min gemal ser frem til at
snakke med de pårørende senere på dagen, da jeg så selv ikke er hjemme.

Men det var lige en opdate med den lille hund

MVH
Gitte

Fra : Mette Mejdahl

Dato : 16-05-03 09:38

Åhh det var synd (altså for damen & Luna/Mini)

Jeg håber at Luna/Mini kan få lov til at blive hos jer, det lyder jo ikke
til at damen eller familien er i stand til at passe hende ordentligt (mere i
hverfald).

Håber der kommer en lykkelig slutning på denne tråd

/Mette