Promblemer med W3C Validering
Fra : Rasmus Aagaard

Dato : 13-05-03 12:59

Når jeg prøver, at validere følgende side:
http://www.creative-webdesigns.dk/oddsdk/test.xhtml

for jeg fejlen:

Sorry, I am unable to validate this document because its content
type is application/octet-stream, which is not currently
supported by this service.

Se endvidere:
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.creative-webde
signs.dk%2Foddsdk%2Ftest.xhtml

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 13-05-03 13:03

Rasmus Aagaard wrote:

> [...]
>
> Sorry, I am unable to validate this document because its content
> type is application/octet-stream, which is not currently

Prøv at kald din side test.html eller test.htm

Hintzmann

Fra : Rasmus Aagaard

Dato : 13-05-03 13:16

Martin Hintzmann Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
by this service.

> Prøv at kald din side test.html eller test.htm

Så får jeg følgende meddelse:

I was not able to extract a character encoding labeling from any of
the valid sources for such information. Without encoding information
it is impossible to validate the document. The sources I tried are:

The HTTP Content-Type field.
The XML Declaration.
The HTML "META" element.
And I even tried to autodetect it using the algorithm defined in
Appendix F of the XML 1.0 Recommendation.

Since none of these sources yielded any usable information, I will
not be able to validate this document. Sorry. Please make sure you
specify the character encoding in use.

IANA maintains the list of official names for character sets.

Fra : Rasmus Aagaard

Dato : 13-05-03 13:19

Har fundet fejlen manglede at indentificerer version.

tak for hjælpen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-05-03 13:07

Rasmus Aagaard skrev:

> Når jeg prøver, at validere følgende side:
> http://www.creative-webdesigns.dk/oddsdk/test.xhtml

Prøv at omdøbe det til endelsen html (xhtml-dokumenter har ligesom
traditionelle html-dokumenter normalt filendelsen .html).

> Sorry, I am unable to validate this document because its content
> type is application/octet-stream, which is not currently
> supported by this service.

Fejlen opstår fordi webserveren ikke ved hvad en .xhtml-fil
indeholder og derfor sender det med beskrivelsen application/octet-
stream (som en form for binær fil). Du kan måske få din webserver
til at sende .xhtml-filer som text/html, men det noget lettere bare
at bruge den almindelige endelse - .html.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-05-03 13:23

"Rasmus Aagaard" <aagaard@creative-webdesigns.dk> skrev
> [...]
>
> Sorry, I am unable to validate this document because its content
> type is application/octet-stream, which is not currently

Har du ikke sakset det design et eller andet sted?

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Rasmus Aagaard

Dato : 13-05-03 13:28

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Har du ikke sakset det design et eller andet sted?

Hvad mener du med sakset?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-05-03 13:41

> Hvad mener du med sakset?